Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '14

 
Kategori
Güncel
 

Adrasan 1903

1903 Kızılçam fidanı.. Eğer başarabilirsem  Adrasan’a kazandırılacak olan 1903 fidan… Hayat’a geçirilmesini tüm kalbimle istediğim ilk projemin ismi… Bu proje bana maddi hiç  bir kazanç sağlamayacak.. Bu güzel memlekette bence kasten yakılmış ve yalnızca büyümesi onlarca yıl almış güzelim ağaçları değil aynı zamanda ormanın kucağındaki yüzlerce hayvanın ölümüne neden olan bu orman yangını benim huzur duyduğum ve sevdiğim insanların olduğu bir yerde gerçekleşince beni daha da çok üzmüştür… Hani hep öyle değil midir? Birine ya da bir yere zarar gelince insan olan herkes gibi üzülürüz ama bu zarar sevdiğimiz birine ya da sevdiğimiz bir yere gelince daha da çok üzülmez miyiz?

Hayatta bazı olaylar, daha doğrusu genelde kalbi karanlık insanların yol açtığı olaylar bizi, hedeflediğimiz  yolda durdurabilir kısa süreli de olsa…Hatta bazen vazgeçme noktasına bile gelebiliriz… Tökezlediğimizdeki ruh halimizin yüzümüze yansıması kimilerini mutlu edebilir… Lakin, nefes alıyorsak eğer, bazı anlar düşünmesi zor olsa da hayallerimize sarılmak  gerek…

Bana layık görülen iyi veya kötü tüm sıfatlarımdan önce ben bir  insanım. Ben kendimi, Allah beni bildikten sonra ziyan yok.. Kimin nasıl bildiği inanın hiç önemli değil… Projemden bu konuya nasıl geldiğimi düşüneceksiniz? Aslında hepsinin bir bağlantısı var. Dünya döndükçe ne yazık ki masum insanların ölümüne şahit olacak insanoğlu… Birilerinin cebi dolsun diye birileri ölecek.. İşkenceler çekilecek, ortaya çıkan ya da çıkmayan pek çok insanlık dışı olayla karşılaşılacak… Keşke ilahi bir gücüm olsaydı ve bunların önüne geçebilseydim.. Lakin inanan bir insan olarak bunun mümkün olmadığı, insan gücünün sınırlarını biliyorum… Zannediyorum bütün mesele yaşam yolunda olabildiğince dürüst olabildiğince iyi insan olmaktan geçiyor… İyi şeyler yapamayabiliriz, maddi engellerimiz olabilir, manevi olarak kendimizi güçlü hissetmeyebiliriz… Fakat, iyi şeyler düşünme vasfı biz insanoğlunun elindedir…

Evet, ilk projemin ismi Adrasan 1903… Niçin Adrasan, niçin 1903? Adrasan sevdiğim bir yer, 1903 ise bilindiği üzere tuttuğum takım olan Beşiktaşımın kuruluş tarihi… Ağaç sadece Adrasanda yanmadı diyeceksiniz… Sizinle münakaşayla zaman  kaybetmeyeceğim.. Nerede olursanız olun eğer şansınız var ise bir fidan dikiniz bulunduğunuz  yere.. İlla ki Adrasanda olması gerekmiyor… Ama ben nasip olursa bir adet de olsa o fidanı Adrasan’ a dikeceğim… Benim gibi 100 insan olsa yüz fidan eder,belki büyümesi yıllar alacak ama bu dünya’ ya ve gelecek nesillere bir nebze olsun yeşil alan bırakabilirsek ne mutlu bize…

Acıların yaşandığı bu güzel memlekette,bu dünyada herkese, sağlık,sabır ve huzur diliyorum…Kaybettiğimiz güzel yürekli tüm insanların mekanı cennet olsun… Hayırlı Ramazanlar…

 
Toplam blog
: 149
: 435
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

1999 yılında Ted Kdz Ereğli Kolejinden, 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyat..