Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '12

 
Kategori
Anılar
 

Adresi kaybetti (Fıkra gibi)

Adresi kaybetti (Fıkra gibi)
 

EMRİYE TEYZE


Bir kaç yıl önceydi, Erzurum'daki akrabalarımı ziyaret ettim geri dönüyordum. Hava alanında yaşlı bir teyze yanında da oğlu ve gelini vardı. Bana nereye gideceğimi sordular ben de  "Ankara" dedm. Annem hiç uçağa binmedi korkuyor ne olur biletinizi değiştirelim birlikte oturun onu teskin edersiniz, inince de ablamlar gelecekler hava alanında onlara teslim edersiniz" diye rica ettiler. Kabul ettim biletimi rica edip değiştirdiler .Adının Emriye olduğunu öğrendiğim teyzeyle uçağa bindik birlikte oturduk. Kemerini bağlayınca "viş anam niye beni bağlirsan bir şey olursa nasıl gaçarıh" diyince ben güldüm ve:  " Teyzeciğim hiç merak etme bir şey olmaz" diye yatıştırdım onu. Uçak havalanınca başladı okumaya, elimi de sıktıkça sıktı. Neyse biraz sonra çay servisi yapılırken sakinleşti. Pilot "on dakika sonra Ankara'ya iniş yapacağız" diye anons etti. Fakat bir türlü iniş yapamadı. Kaptan pilot tekrar " Yoğun sis nedeni ile Ankara'ya inemiyoruz " diye anons edince teyze "ana gurban anbu herif yalan söğlir herhalda adreseyi gayıp etti ondan inemir" diyince etrafımızdakiler  gülmeye başladı. Teyze kızdı ve " viş toprah başıza ahan neye gülirsiz gülünecek bir şey mi söğledim işte edreseyi gayıp etti bahın bulamadi."  diye kızdı. Yarım saat rotarla Ankara hava alanına indik. Ben de teyzeyi kızına teslim ettim.

Sevgiyle kalın. Emriye hanım teyzenin konuşması Erzurum şivesi ile yazıldı.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..