Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '18

 
Kategori
Müzik
 

ADSO Alexander Rahbari ve Ladislaw Fanzewitz’i Konuk Etti

ADSO Alexander Rahbari ve Ladislaw Fanzewitz’i Konuk Etti
 

Şef Alexander Rahbari olunca ADSO'da neşeli oluyor :)


Antalya Devlet Senfoni Orkestrası bu haftaki olağan konserinde, Şef Alexander Rahbari yönetiminde Piyanist Ladislaw Fanzowitz’e eşlik etti. Konserin ilk bölümünde Ludwig van Beethoven’in 2. Piyano Konçertosu seslendirildi. Çekya doğumlu tanınmış piyanist Fanzowitz ve orkestramız, bestecinin sıklıkla çalınmayan bu konçertosunu başarılı bir biçimde yorumladı.

L. van Beethoven Piyano Konçertosu No.2 (*)
Allegro con brio
Adagio
Rondo: Molto allegro

Beethoven’ın İkinci Piyano Konçertosu, 1801 yılında Birinci Konçerto’dan hemen birkaç ay sonra yayımlanmasına karşın, bestelenme sırası bakımından birinci sırada yer alır. 1795 yılında yazılmıştır.

Birinci konçertoda olduğu gibi burada da Beethoven’in amacı, piyanistin hünerlerini ortaya dökmesini sağlamaktır. Piyano ile orkestranın karşılıklı konuşmalarında, ustalık gerektiren süslemelerde bu özellik açıkça belirir. Konçerto, orkestranın uzun bir girişiyle başlar. Ardından solo çalgı yeni bir tema serer ortaya; bir süre işlediği bu temadan sonra da, ana temaya geçer. Ağır bölümde tema, önce yaylı çalgılardan duyulur, sonra solist eliyle işlenir. Son bölüm ise, onsekizinci yüzyıl müziğine özgü, 6/8 zamanlı bir rondodur.

Aradan sonra, ADSO Modest Mussorgski’nin “Bir Sergiden Tablolar” adlı Piyano Süiti’nin, 1922 yılında Maurice Ravel tarafından yapılan orkestrasyonunu seslendirdi. Konuk piyanist L. Fanzowitz bu eserde de alto saksafonla yer aldı. Nefeslilerin bu eserdeki rolü çok fazla ama solo trompet bir başka harikaydı konserde.

Bir Sergiden Tablolar, Mussorgski’nin dostu mimar ve ressam Victor Hartmann’ın 1874’te St. Petersburg’da, ölümünden az bir zaman sonra açılan desen ve suluboya resim sergisi dolayısıyla yazılmıştır. Aslı piyano için yazılmış bir süittir. Besteci burada izlenimlerini notaya dökmüştür (**)

Bu akşamki konserden anlaşıldı ki, Bayramoğulları ailesi geçici olarak yokmuş orkestrada, akşam yerlerini almışlardı. Orkestraya kornet eklenmiş olabilceğini düşünmüştüm, o da çalınan eserler gereği geçici görevlendirme imiş, öyle anlaşıldı. Bu konserde bir de ‘çelesta’ yazılıydı orkestra künyesinde. Sesini duyamadığım gibi göremedim de. Kadroda bir de Aykut Köselerli dikkatimi çekti, muhtemelen geçici görevlendirme.

Konserlerin mekanı Aspendos Salonu bu konser akşamında da tamamen doluydu. Umuyorum, sezon boyu böyle gidecek. ADSO’da konuk sanatçılara çiçek verilmesi sıklıkla (benim gözlemim) sorun oluyor. Bu, belki görevlendirme yapanlar için sorun olmayabilir. Ancak, izleyici olarak, durumun rahatsız edici ve nezakete uygun olmadığını düşünüyorum. Çiçek sunan görevli, sanatçılara çiçekleri adeta üstüne atar gibi alel acele veriyor, sanatçının teşekkürünü bile beklemeden dönüp gidiyor. Umarım bu keyfe keder durum da kısa sürede halledilir.



(*)-(**) : Dinleyicinin Kitabı, Üner Birkan

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..