Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '12

 
Kategori
Müzik
 

ADSO İsmet İnönü’yü iki özel konserle andı

ADSO İsmet İnönü’yü iki özel konserle andı
 

Antalya Devlet Senfoni Orkestrası, İsmet İnönü’yü iki “özel” konserle andı.

Konserlerin en özel yanı, iki akşamda yer alan soloistlerin, Antalya kökenli ya da A.Ü. Antalya Devlet Konservatuvarı öğrencileri olmasıydı. Zaman zaman ADSO tarafından konservatuvar öğrencilerine şans verilmiş olsa da çok az örnekleri vardı.

İsmet İnönü adına düzenlenen bu konserlere genç ve başarılı solistlerin çağrılı olmasını çok önemsiyorum. Yıllarca ADSO’nın başarılı konservatuvar öğrencilerine şans vermelerini önerdim, yazdım. 2012-2013 Konser program açıklandığında, zaten ilk gözüme çarpanlardan birisiydi, bu anma konseri. Konserlerin dışında, bu özellikler nedeniyle emek verenlere teşekkür etmek isterim öncelikle.

İlk akşam, Akdeniz Üniversitesi Atatürk Konferans Salonu’ndaydı konser. Şef Orhan Şallıel yönetimindeki orkestra, ilk olarak A.Ü Devlet Konservatuvarı lisans öğrencisi Merve Akyıldız’a eşlik etti. Merve, W.A. Mozart 21 No. Piyano Konçertosu’nu seslendirdi. Daha sonra Can Özhan, J.Sibelius Op.47 Keman Konçerto’yu çaldı. Can, 2009 yılında Güher-Süher Pekinel kardeşler tarafından “Dünya Sahnelerinde Genç Yetenekler” projesine dahil edilerek burs alması sağlandı. A.Ü. Antalya Devlet Konservatuvarı Başkemancılığını da yürüten Can Özhan, aynı birimde öğretim görevlisidir. Başarılı Sibelius yorumuyla dinleyicilerinden büyük alkış aldı.

Konserlerin ikincisinde de Şef Orhan Şallıel, Başkemancı Semih Kartal dı. A.Ü.Antalya Devlet Konservatuvarı çıkışlı Bayram Karamenderes ve Antalyalı piyanist Barış Büyükyıldırım sahneye çıktılar Cuma akşamı. Antalya Piyano Festivali’nin ilk yıllarında da yer alan Barış Büyükyıldırım, klasikle birlikte, modern ve caz müziği üzerine de yetkinliğini sergilemiş bir piyanisttir. (ABD) Cincinnati Üniversitesi’nde yüksek lisans çalışması yapan Büyükyıldırım, Cincinnati Operası’nın da prova piyanisti olarak görev yapmıştır.

Barış Büyükyıldırım konserde Ravel Sol Majör Piyano Konçerto’yu seslendirdi. Mozart, Saint-Saens ve caz müziği etkileriyle bilinen bu konçertoyu, bestecisi, ‘eğlenceli-dinlendirici’ olarak öngörmüş, hem piyanoya hem de orkestraya “baş döndürücü ustalık”(*) yüklemiştir. AKM Aspendos Salonu’nu dolduran dinleyiciler de, hem soloist hem de orkestra açısından bu ustalığa tanıklık ettiler. Bölüm başlıkları: Allegramente/Addagio assai/Presto

Aradan sonra Bayram Karamenderes, S.Prokofiev 1.No. Piyano Konçerto’sunu çaldı. Ülkemizde sıklıkla seslendirilmeyen üç bölümlü (Allegro brioso/Andante assai/Allegro scherzando) 1 No.lu Piyano Konçertosu’nu Bayram Karamenderes te ustalıkla yorumladı. Hem konser kitapçığında hem de diğer kaynaklarda bu yaratı ile bilgiye ulaşamadımsa da, piyanistler için gösterişli/görkemli ve zor bir konçerto olduğunu sanıyorum.

Bir Martha Argerich kaydıyla örnekleyeyim:

http://www.youtube.com/watch?v=JqCwQ9clHec

 

 

 

 

(*) Üner Birkan, Dinleyicinin Kitabı

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..