Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

08 Mart '07

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Af buyurun ne günü, ne günü?

Af buyurun ne günü, ne günü?
 

Ben oldum olası günlere sinir olurum. O günü, şu günü, bu günü... Sanki 364 gün önemsiz ama o gün onların günü. Neden? Bunu kimse bilmiyor. Kadınlar Günü de böyle. Neden kutlanır kimse bilmez ama kutlanır.

Bugün (7 Mart) TBMM Genel Kurulu'nda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü diye oturum düzenlenmiş. Sonra gelenlerin içinde şapkalı olanlara 'şapkanızı çıkartın' uyarısı yapılmış. Türbanlılara, türban kıyafetin aksesuarı diye ses çıkartmamışlar. Ben bir yazımda Türk olmaktan da utanıyorum dediğimde pek çok arkadaşım bana serzenişte bulunmuştu. Buna hemen Türk kadını olmaktan da utanıyorum diye eklemeliydim özür dilerim.

Ve diyorum ki keşke bugün mectiste ben de olabilseydim şapkamla. Ve keşke o saygıdeğer! vatandaşlardan biri bana 'çıkart o şapkanı yoksa içeri giremezsin' deseydi. Rezaletin bu boyutu galiba hiç yaşanmamıştı. Bakın ve görün, Türkiye nereden geldi, nereye gidiyor. Ondan sonra kutlama mesajları, yazıları yazın eğer hala eliniz, yüreğiniz el veriyorsa. Yakında kara çarşafı olmayan sokağa çıkamaz denildiğinde kimse şaşırmasın.

Ve hiç kimse sakın ola Kadınlar Günü diye süslü püslü laflarla konuşmasın. 21.yy Türkiye'sinde hem de TBMM'de yaşanan bu ayıp bize bir yüz sene yeter.

Kadının hala, kapının dış tokmağından bile az değer gördüğü, senin şapkan var, senin yorgan yüzü gibi türbanın var, sen dulsun, sen ile başlayan bir dünya cümle ile karşılanan kadınlar oldukça, bu sorunlara çözüm bulunmadıkça, sırf Avrupa kutluyor diye Kadınlar Günü kutlamak komik oluyor. Bari burada komik duruma düşmeyelim. İlla bir şeyler yazmak istiyorsak TBMM' de o uygulamayı, kim, neden uyguladı bunu yazıp konuşalım.

Bir kez olsun gerçekleri görüp nedenleri araştırıp, bir kez olsun unutmadan bu nedenlerin üzerine gidelim. Kadın olduğumuzu gösterelim. Kadının neler yapabileceğini gösterelim.

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..