Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '08

 
Kategori
Haber
 

Af

Af
 

Af müjdesi... Okudukları okullardan ilişikleri kesilen (atılan) yaklaşık 600 bin öğrencinin, merakla beklediği öğrenci affını düzenleyen kanun tasarısı, senelerce öğrenci affı, çıksın mı? Çıkmasın mı? Çıkartalım mı çıkartmayalım mı? tartışmalarından sonra, yerel seçimlere beş ay kala! TBMM Milli Eğitim Komisyonunda kabul edildi. Resmi gazetede yayınlandı...

28 Haziran 2000 tarihinden itibaren her ne sebeple olursa olsun üniversiteden ilişiği kesilenler, 2 ay içerisinde başvurmaları halinde aftan yararlanabilecekler.

Başvuruda bulunanlar, ilgili yükseköğretim kurumları tarafından, 2 aylık başvuru süresinin dolması beklenmeden de bu haklardan yararlandırılabilecekler.

Ön lisans ve lisans düzeyinde ilişiği kesilenlere; devam şartını yerine getirmedikleri dersler için 1 eğitim öğretim yılı, dönemlik dersler için 1 dönem devam etme ve 4 sınav hakkı verilecek.

Açık öğretim sistemi ile öğrenim yapılan ön lisans, lisans tamamlama ve lisans programlarından kaydı silinenler de bu haktan yararlanacaklar.

Aftan yararlanacakların askerliği tecil edilebilecek. 29 yaşını doldurduran lisans öğrencilerinin, 29 yaşını aşan lisans ve 35 yaşını aşan yüksek lisans öğrencileri, okullarına dönse bile askerlik hizmetinden eğitim süreleri boyunca muaf tutulmayacaklar.

Öğrenim kredisi veya katkı kredisi borcu bulunanların borçları da ertelenecek…

Öğrenci Affı Tamam… Derslikler, öğretim görevlileri yeterli mi?

Mahkûmlara da Af… Genel af…

Çıkar mı? Senelerdir çıkarılmayan mahkûm affı seçimlerden önce, bence çıkar… Çünkü Cezaevleri tıka basa dolu…

Dışarıda işsiz sayısı 15 milyonun üzerinde… İşsiz sayımız kaç milyon olur, onu da zaman gösterecek…

Yerel seçimlere daha beş ay var… Bekleyip göreceğiz…

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..