Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Affetme, Bağışlayıcı Ol

Aynı şey sanılır, değil tabii ki. Suçu affetme hatayı bağışla.

Suç kesinleşmiş cezası olan, bir saniyesini bile affetme; çünkü Tanrı’dan sonra adalet gelir ve bunu adalet için yapacaksın.

Hata malum ama onun da bir sınırı var. 8 milyar insan ve milyarlarca canlının yaşadığı dünyamızın karmaşık hayatında insanların davranışlarına belli oranda hata payı bırakmak gerekir, bunu onun gül hatırı için yapmıyoruz, olması gereken bir şey.

Saymadım ama belki bugüne kadar elli defa ayağıma basılmıştır. İçlerinde kasıtlı olan da vardı ama ben yine de hoş gördüm yanlış davranışları için belli oranda hoş görmemiz gerekir çünkü sonuçta insan. Yani burada hem dünya ve hayata hem de kişiye ayrı ayrı tolerans tanımamız gerekiyor.

Şahsıma karşı yapılmış belli ölçüdeki yanlışlarda kişiyi affediyorum. Bunun üzeri veya tekrarında affetmiyorum. Yani insanlara hoşgörüyü cebinizden vermiyorsunuz, hayatın gereği bu. Ayrıca hoşgörü göstermekle de iyi insan filam olmazsınız, görevinizi yapıyorsunuz.

Bir de suçu bağışlayanlar var, adam öldüreni bile bağışlıyor, asla kabul edilemez!

Ayağına basmış, şartlar belki mecbur bıraktı, tıkış tıkış otobüste mesela. Yaşamın bu tür katlanmamız gereken durumları olacaktır.

Bağışlayıcı ol dedik… Bu aslında yukarıda da söylediğimiz gibi bağışlamak değil, hayatın gereğini yapıyorsun; tek başına Gobi çölünde yaşıyorsan bağışlama. Taksim İstiklal Caddesinde yürürken biri bana çarptı diye şikâyet edemezsin, bir sana çarpar zaten, nere gitsin!

Durum anlaşıldı sanırım… Suçu affetmekle yaşarken hayatın içinde karmaşık dünya hayatında insanların hangi hataları yapabileceklerini düşünerek toleranslı olacağız. Altını çizerek söylüyorum bu yaptığımızın insanlığımızla ilgisi yok, mecburiyet.

Kimse örneğin benim ayağıma basamaz diyorsan git kutuplarda kutup ayılarıyla yaşa. Dünya böyle kusura bakma!

Suçu ayıracağız ama çünkü yanlış olduğunu bilerek yapıyorsun ve dönüşü olmayan sonuçlar oluşuyor. Bir saniye bile affedersem namerdim. Bu konuda yapılan her türlü af indirim şu bu yanlış ve insanlık dışı. Katili affediyorsan o zaman onun yerine sen gir içeri!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..