Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Dünya
 

Afganistan

Afganistan
 

Gardez kampı...


Afganistan 1979 yılın'da Sovyetler tarafından işgal edilmişti. O tarihten bu yana hiç dünya gündeminden düşmedi, hiç'te gün görmedi, talihsiz ülke.
Rus yağmurundan kaçarken Amerika dolusuna tutuldu.

Mart / 2006'da İstanbuldan Afganistan havayolları ( Ariana ) ile Kabil'e uçtuk, sabah yedi gibiydi dev uçak Kabil havaalanına indi. Ben nasıl bir dünya ile karşılaşacağımın merakı içindeydim.

İlk şaşırdığım şey havaalanın perişanlığı idi. (Eylül'de dönerken biraz daha iyi gördüm alanı.)

Bu ülke şaşırtan bir yer, o kadar çok şeye şaşırıyorsunuz ki şaşkınlıktan yoruluyorsunuz.:).

Kendime iki şey için kızıyorum biri fotoğraf çekemedim, diğeri geldiğimde gözlemlerimi, duygularımı yazmadım.

Eee haliyle bayatladı tabi ki.:)

Mesela desem ki yolcu otobüsünün tepesinde iki adet Jeep taşınır mı? Bunu resimlemem çok hoş olurdu.

Her yer toz toprak, size başka bir fotoğraf; Fırın düşünün lavaşlar yapılmış üstüste fırının önündeki sundurmanın altına dizilmiş. Amcanın uykusu gelmiş uzanmış gölgeye, ayakları satışa hazırladığı lavaşların üstünde. Bunu kimse yadırgamıyor ve orda çorap giyilmez genelde insanlar çorapsız, terliklidir.
Iıı! Diyecek bir şey yok.

Yok ları saysam içiniz kararır.

Yaş ortalaması 45'lerde olduğu söyleniyor.

Orda insanların doğal bir narkoz içinde olmaları gerekir ki mutlu olabilsinler..

Zeneatkar yok, meslek erbebı yetişmiş insana o denli ihtiyaç varki. Aklınıza hangi meslek gelirse o meslekten insan elzem güzüküyor.

Yüzlerce Türk şirketi, binlerce çalışan Türk var ve bizi seviyorlar.

Yollar, binalar yeniden yapılıyor.

Patron Amerikanlar !

Bu ülkede fakirliğin resmini çok ama çok acıtıcı haliyle her yerde görebilirsiniz.
Bir de Toyota, otomobilinden otobüsüne kadar, ooo! O kadar çok ki:))

Peki hiç mi güzel şey yok.

Var tabiki insanları saf ve temiz..

Yazmayı düşündükce aklımdan klavyeye acıtıcı şeyler düşüyor.

O nedenle yazıyı uzatmak da istemiyorum.

Afganistan'a apaydınlık, güneşli gelecek diliyorum.

Allahım onlara da Musta Kemal göndersin.

Vallahi çok ihtiyaçları var!

Saygılarımla, tüm okuyanları selamlıyorum..

 
Toplam blog
: 18
: 1436
Kayıt tarihi
: 14.03.09
 
 

............ ..