Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '07

 
Kategori
Sinema
 

AFI 100

AFI 100
 

Amerikan Film Enstitüsü (AFI) sinemanın tüm dönemlerinin 100 filminin 2007 yılı sürümünü açıkladı (1). İlk kez 1997 yılında açıkladığı liste her yıl değişerek bu yıl 10. yılında yeniden açıklanmış oldu. 1997’den buyana değişmeyen ilk sıradaki film Yurttaş Kane... Yurttaş Kane (Citizen Kane) filmini ilk izlediğim yılı anımsamıyorum ama çok uzun yıllar önceydi ve seyrettiğimde bu kadar özel bir film olduğunun farkında değildim. Film bittiğinde ve Rosebud gizemini çözdüğünde mükemmel bir film izlediğimi düşünmüştüm.

AFI listedeki filmlere baktığımızda o kadar çok tanıdık film var ki. Yetmişli yılarda televizyonla tanıştıktan sonra siyah beyaz ekranda seyrettiğim filmler, daha sonraki yıllarda sinemada, Beta/VHS kasetlerde ve son yıllarda da DVD’den izlediğim filmler...

Baba (The Godfather) çevrildikten yıllar sonra İnebolu’da deniz kıyısındaki açık hava sinemasında tahta sandalyeler üzerinde izlerken atın kafasını yatağın içinde gördüğümde nasıl hoplamışsam altımdaki sandalye devrilmişti.

Kazablanka (Casablanca) filminin unutulmaz şarkını bilerek seyretmiştim televizyonda. Şimdi DVD’si ilk seyredilecekler listesinde DVD rafının üstünde duruyor.

Rüzgar Gibi Geçti (Gone With The Wind) 80’li yılların ortasında Beta kasette kiralamıştım. Uzun film olduğu için iki kasete ancak sığmıştı.

AFI listesinde baktığım her film yeni bir şehir, yeni bir teknoloji anımsatıyor. Filmlerin çoğunu seyretmişim. Hepsinin anımsattıklarını yazmaya kalksam günler sürer. Siz de bu listeyi inceleyin ve sinema anılarınız bir sinema şeridi gibi gözlerinizin önünden geçsin.

(1) American Film Institute: www.afi.com

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..