Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Afife Teyze

Dün trenle Akhisar’a gittim. Telefonumdan nerede olduğumu öğrenmek bana güven verdi. Telefonumdan şarkılar dinledim dostlarımı aradım derken güzel bir yolculuk oldu.

İnerken afife teyzeyle tanıştım. Yetmiş yaşında dünya tatlısı. Birlikte ilk otobüse bindik. Şöyle bir parantez açalım. Akhisar’da şehrin içindeki tren garı alınıyor ve şehrin dışına çıkarılıyor. Gerekçelerini bilemiyorum. Rant olduğunu söyleyenler var. Ama şöyle bir zorluk var. Şehrin içine otobüs götürüyor. Otobüsler küçük insanlar iğne atsan yere düşmeyecek kalabalıkta yolculuk yapıyor. Manisa büyük şehir belediyesi bu konuyla ilgilensin. Otobüse bindim. Otobüs dolunca arkada bir daha var dediler. Yine de kalabalık bir gurupla yolculuk yaptık. Otobüs küçük engelliler için erişilebilir değil. Nereye geldiğimizi geleceğimizi belirtir sesli uyarı sistemi yok. Ama ücret alındı diyen bir ses var.

İlk otobüsten sonra afife teyzeyle sohbet ederek ikinci otobüsüme doğru yürüdük. Bu arada oradan buradan hoş bir sohbetimiz oldu. İkinci otobüsü biraz beklemek zorunda kaldık. Maalesef bir saatte bir geliyormuş Manisa büyük şehir belediyesinde hizmette sınır yok maşallah. Bunu da duyup ilgilensinler. Otobüse binerken afife teyze arkadaşa yardım edin dedi. Kaptan bu nereye gidecek diye homurdandı. Ben de ineceğim yeri öğrendim ve kaptana söyledim. Fatih camisinin yanı. Arada soruyorum durağa geldik mi diye. O arada ezan okunuyordu. Kaptan demez mi durağa geldik bak ezan okunuyor. Kaptanımız müthiş hâlbuki her camide ezan okunuyor.

Neyse düğün yerine vardım. Güzel bir düğün oldu. Sevgili ersin bora ve eşine mutluluklar dilerim. Darısı başımıza ayakkabısına ismimizi yazıp bıraksa mıydık? Kabartma yazıyla yazsak bu seferde ayağını rahatsız eder mi acaba neyse dönüş mecburen otobüsle oldu. Sevgili arkadaşım ve akrabam Harun Sağ olsun. Onunla hem iyi bir sohbet ettik. Hem eve gidip biraz dinlenme imkânımda oldu. Düğünde akrabalarımı da gördüm. Yazıyı özelikle afife teyze diye yazdım. Bende çok güzel izlenimler bıraktı. Onun hikâyesi ve bizim hikâyemiz arasında bazı benzerlikler de vardı. Hepimiz benzer acılar ve sevinçler yaşamıyor muyuz? Rabbim uzun sağlıklı mutlu yıllar versin afife teyzeyi İzmir’de ağırlamak istiyorum. İnşallah akrabalarına uğradığında bana da gelir.

Salih Arıkan, 

Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..