Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '13

 
Kategori
Deneme
 

Aforizmalar-2 Deneme-1

Aforizmalar-2 Deneme-1
 

Ölçüsüz davrandıysan, ölçüsüz bedel ödeyeceğin için yakınamazsın. (Oruç Baba'dan Aforizmalar)


Erdemi göklere çıkaran kendini beğenmiş insanlar! Ya onu insanların seviyesine yakın bir yere indirin ya da erdemli insanların sayısının artmasını istemediğinizi itiraf edin.

Ölenleri övebilirsin, nasıl olsa artık senin rakibin olamazlar…
Seni sevdiğinden şüphe ediyorsan, o ilişkiyi hemen bitirmelisin. Yoksa zaten şüphe o işi yapacaktır.
Sanata esir olan esaretinden asla yakınmaz.
Milyonlarca kum taneciği bir tek inciyi korumak, saklamak için birlikte mücadele eder.
Eğitimci isen çocuktan ders al, anne-baba isen çocuktan öğren, sanatçı isen çocuktaki yaratıcılığı gör.
Her işte en önemli olan, en uygun zaman…
İlham, sanatçının hafif sarhoşluğudur.
Cahille oynaşırken, nankörle paylaşırken, güçlü ile savaşırken dikkatli ol!
Demokrasi, kendini koruma yeteneği çok zayıf olan bir rejimdir. O nedenle demokrasi ve özgürlük düşmanlarının faaliyetlerini en iyi sürdürebilecekleri yerler demokratik ülkelerdir.
Çabuk edinilen dost, çabuk kaybedilir.
İkiyüzlülükten yakınıyordu; demek ki daha henüz yüzsüzle karşılaşmamış.
Değiştir kendini, değişsin dünya.

Bir şeyi kafana boşuna takıyorsun. İnan ki o şeyin seni taktığı falan yok.
“Yer” yüzünden bıktım, sizin olsun; bana “gök” yüzünü verin yeter. Çünkü orada hayallerim var.
Bildiklerinizi anlatınız, bunu yaparsanız sadece diğer insanlara değil kendinize de yarar sağlamış olursunuz. Çünkü insan, bildiklerini anlatırken de öğrenir.
Sevgili filozoflar, ölüm üzerine ahkâm kesmek çok kolay; asıl zorluk ölmekte.
Sıradan insanın, sıradan olmayan bir tek yanını bana söyleyebilir misiniz? Ben bir türlü bulamadım da…
Evrendeki düzen değişmez, ama bu düzen içinde değişmeyen hiçbir şey de olamaz.
Hoşa giden hep en iyi değildir, hoşa gitmeyen de bazen en iyi olabilir.

Seni görmediğinden yakınma! Yüreğini ver, bir de öyle baksın.
Ben diyorum “seviyesiz”, sen ise seviyesine inmemi söylüyorsun. İyi de, nasıl olacak bu iş?
 ****
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..