Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '13

 
Kategori
Deneme
 

Aforizmalar-2 Deneme-10

Aforizmalar-2 Deneme-10
 

Gençler yaşlıların bildiklerine inanmazlar; yaşlılar ise gençlerin bildiklerine güvenmezler. (Oruç Baba'dan Aforizmalar)


 
- Çocukları açlıktan ölmeyen, zalimlerin mazlumları ezmediği, bombaların patlamadığı, özgürlüklerin kısıtlanmadığı, nefrette değil sevgide yarışan insanların bulunduğu bir dünya istiyorum. Çok şey mi istedim?
- Kötü iyinin, yanlış doğrunun, çirkin güzelin, cahil bilgenin, karamsarlık iyimserliğin değerinin daha iyi anlaşılmasına yardım eder.
- Kendine yeni bir dünya kuracağını söylüyor. Bu nasıl olacak? Çünkü kafası aynı, aklı aynı!
- Hayattan öğrenemediysen, boşuna uğraşma; kitaptan hiçbir şey öğrenemezsin.
-Alan eziktir, alan boynu büküktür, alan en azından mahcuptur. Değil mi? Öyleyse sen hiçbir şey almamışsın!
-İçindeki güneş doğmuyorsa bekle de ay ışısın.
- Başkalarının istediği gibi olmaya çalışan kişi, bir şey olur ama bu olduğu şey ne kendine ne de başkalarına benzer.
- Demokrasiye inanmayıp da demokrat olduğunu iddia edenlerin, körkütük sarhoş olup da ayık olduğunu söyleyenlerden farkı ne?
-Gençler yaşlıların bildiklerine inanmazlar; yaşlılar ise gençlerin bildiklerine güvenmezler.
- Kendi derinliğini görmek istiyorsan, sığ bir insanla arkadaşlık yap.
- Kültürlüyüm diye hava atacağına, kendini insanlardan soyutlayacağına onları da senin seviyene getirmenin yollarını ara desem! Ama biliyorum ki sadece demekle kalırım. Çünkü senin kültüründe öğüt alınmaz, verilir.
- Kendi sesinin yankısından hoşlanana ben narsist derim.
- Erdemli insan değil; sadece insan arıyorum!
- Maskeni çıkartırsan insan olduğunu anlayacağım.
- Meydan boşken, meydan okudum.
- Bir insanın fiyatını soran kişi aslında kendi fiyatını ortaya koymaktadır.
- Hayatı ciddiye alın. Ne kadar mı? Onun sizi aldığı kadar!
- Görünmeyenin, bilinmeyenin peşinde koşmak büyük bir aptallık değil midir? Bir düşünsenize o şey görünmüyor ve bilinmiyor… Yani yok! Olmayan bir şey için zamanımızı harcamayalım.
- Bozguna uğratan bozguna uğrattığını çok çabuk unutur, ama bozguna uğrayan bozguna uğratanı hiç unutmaz. Kuyruk acısı dedikleri işte bu olmalı.
- Çok iyi aşk hikâyeleri anlatan ya da yazan; çok büyük aşklar yaşamış değildir.
- Hiçbir şey yapmadan duranları kutlarım; çünkü onlar dünyanın en zor işini başarmışlardır.
- Çöplükte yaşamış olmak, sarayları hayal etmeye engel değildir.
- Kim ne derse desin kadınlar, erkeklere göre daha yaratıcıdırlar.
- Demokrasi masalını, demokrasiden çıkarı olanlar anlatırlar.
- Aptallar ne yapar ederler ve ilgi çekerler. O nedenle ilgi çekmeyi siz de başarabilirsiniz, bir aptal bile başardığına göre…
- Hep bizimle aynı fikri paylaşan insanlarla birlikte olmak istememiz yeni şeyler öğrenmekten vazgeçmiş olduğumuzun kanıtıdır.
- Bana dedi ki: “Dünyan gözlerinin gördüğü kadardır.”Ya yüreğimin gördükleri, diyecektim; vazgeçtim!
- Çağımızda zayıf, güçsüz ve çaresiz insanlar robotlaşan insanlar tarafından esir alınmışlardır.
- Vedalaşmada bir kutsallık sezinlerim nedense!
- Kendini nehrin akıntısına bırakırsan hedeflediğin yere varamayabilirsin ama mutlaka bir yere mesela bir başka nehre veya denize kavuşabilirsin.
- Hayvanları aşağılayan aşağılık varlıklardan kendimizi sakınmalıyız.
- Hakkını aramakla yetinemezsin; almanın bir yolunu da bulmalısın.
- Otorite eleştirilmeyi istemez. O nedenle de kendisini eleştirenleri çeşitli yöntemlerle susturur.
- Yanlış inanç, daima yalandan daha önde gider.
- Adamlar gaipten haber verip yıllar öncesinden olacak olan olayları tahmin ettiklerini söylüyorlar da nedense toprağın sadece birkaç metre altında saklı olan hazineleri bulup çıkartıp zengin olamıyorlar!
 
**
 
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
 
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..