Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '13

 
Kategori
Deneme
 

Aforizmalar-2 deneme-13

Aforizmalar-2 deneme-13
 

Dürüstlük, övünülecek bir meziyet değildir; normal her insanda bulunması gereken bir özelliktir. (Oruç Baba)


 
- Sığ dereye bile köprü yapmak zorundasın; yoksa her geçişinde ayakların ıslanır. Karşındaki sığ insanla olan ilişkini de bu gerçeğe göre ayarla.
- Katı, değişmez kuralların kral olduğu toplumlar ilkel, geri kalmış toplumlardır.
- Şefkat doğurgandır, birçok duygu ondan çıkar. O nedenle de analarda çokça görülür.
- Melek aramıyorum, Pamuk Prenses olsun da istemiyorum; sadece kadın olsun, ama benim olsun.
- Ben yaptım, ben beğendim, ben seçtim, ben kaçtım, ben nefret ettim, ben aldattım, ben günah işledim; var mı ötesi?
- Aklımın mezarlığında yatan o kadar çok kişi var ki…
- “Telefonun dinleniyor.” Dediler. Çok sevindiğimi söyleyince hayret ettiler. Gerçekti söylediğim, çünkü artık hiç olmazsa bir dinleyenim vardı.
- Özgürlükleri kısıtlayan demokratik bir rejim, faşizmin ikiz kardeşidir.
- Her insanın nazarında sizin istekleriniz daima ikinci plandadır. Şayet sizin arzu ve isteklerinizi kendisininkinden daha öne çıkaran biri varsa, onu kaybetmemeye bakınız; hatta başınızın tacı yapınız.
- Meclisteki yasalarla yaz-boz gibi oynayan vekiller bir gün doğa yasalarını da değiştirmeye kalkarlarsa hiç şaşırmam.
- Bedenini esir alıp zindana attılar; ruhu buna aldırış etmeden özgürlük dünyasında yaşamını sürdürmeye devam etti.
- Sahte insanların sayısı sahte paralardan daha çoktur.
- Canımı sıkan her şeyin önce canını sıkacağım; olmazsa canını çıkaracağım.
- İnsanları yoksullukta ya da çaresizlikte eşit kılmak gerçek eşitlik değildir.
- Başkalarının düşüncelerini yönetemeyenler, düşünmelerini engellemeye çalışırlar. Ama ne yapsalar nafile…
- Bozan başkaları da olsa, yaşamanı düzeltecek olan gene sensin.
- Başkalarına iyilik yapacağım derken kendine kötülük yapabilirsin.
- Zenginin zinası bile aşk sayılırken, fakirin aşkı bile suçtur.
- Bir kere sev, tam sev, diyorlar. Dünyada sevilecek şey bu kadar az mı, ya da biz sevmeyi mi bilmiyoruz?
- Bir kadının ilk aşkı olman, onun ilk kocası olacaksın demek değildir.
- Kendimize benzeyenler en iyi dostumuzdur, kendimize benzeyenleri çok severiz, kendimize benzeyenlerle bir arada olmak isteriz; yani kısacası biz kendimizi çok severiz.
- Balcı arıdan korksaydı, bal alamazdı.
- Balık oltayı sevdiğinden mi ona yapışıyor?
- Sana senin gözünle bakıyorum; daha ne yapayım?
- Nankörün ihanetine üzülecek kadar aptal değilim. Çünkü olay çok basit: Nankör nankörlüğünü göstermiştir.
- Kötü şans diye tanımladığımız, aslında uygun olmayan zamandır.
- Aklımı alma da neyimi alırsan al. Çünkü aklım kalırsa benden alınanların hepsini tekrar elde edebilirim. Ama aklım giderse bu mümkün olmaz.
- Bazı durumlarda iz bırakmadan yürümek sanki büyük bir marifetmiş gibi övülür. Oysa ben şartlar ne olursa olsun iz bırakarak yürümek istiyorum.
- Gurur, benliği koruyan bir zırh görevi yapar.
- Ayrılık, aşk ateşinin körüğüdür. Peki, vuslat nedir?
- Geçmişle avunuyorsan şimdide mutsuzsun, gelecekte de feryat edeceksin demektir.
- Aşk acısını anlatıyor, ama hiç âşık olmamış.
- Okurun hoşuna gitmek için yazıyorsan, değeri tartışmalı bir eser verirsin.
- Yoksulluğa başkaldıran sadece yoksullarsa, zafer de şüphelidir.
- Şöhret ve mevki düşkünü, şatafat içinde yaşamayı seviyor; mutluluğunu, huzurunu hatta sağlığını bu uğurda harcamış. Bu kim mi? Kılık kıyafeti, yaptığı iş ve oturduğu ev sizi yanıltmasın; çünkü o bir çağdaş köledir…
- Sevgi nerede? Sevgi her yerde; yeter ki bakmasını ve ondan da daha önemlisi görmesini bil!
- Güzel, kendiliğinden mi güzeldir? Hayır. Sana göre, bana göre, ona göre güzeldir. Çünkü sen, ben ve o olmasak, güzelliğin farkına kim varacak?
- İnsanî değerlerinden vazgeçmedi isen, zengin olmanın yollarından birine girmeyi de deneme.
- Düşünmeyi engelleyen insan adil değildir; düşünmeyi bilmeyen insan da özgür değildir.
- Talep sevginin kurdudur. İçin için ve yavaş yavaş sevgi ağacını yer, bitirir.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..