Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '13

 
Kategori
Deneme
 

Aforizmalar-2 Deneme-22

Aforizmalar-2 Deneme-22
 

Adaletsiz kişi, vicdan mahkemesinde yargılanmaktan kendini kurtaramaz.(TOBA)


- Nefret, güzel duyguların katilidir. Üstelik nefret edilene değil, nefret edene zarar verir.
 
- Sanatçıya değer vermeyen toplumlar, geleceklerini kaybetme tehlikesi ile karşı karşıyadırlar.
 
- Savaşanların çoğu savaşmak istemezler. Buna rağmen gene de savaşırlar.
 
- Nezaket sınırlarını zorlayan konuşma ve ilişkiler, bulunulan ortamı çirkinleştirir.
 
- İçinde sevgi ve merhamet olmayan insanın, kuru bir kuyudan farkı yoktur.
 
- Öfke, aklı felç eder.
 
- Canlıların, cansız varlıklardan en önemli farkı ölmeleridir.
 
- Övülmekten rahatsızlık duymayıp, aksine memnun oluyorsan bir tuzağa düştün demektir.
 
- Parayı ele geçirmek zor, elden çıkarmaksa kolaydır.
 
- Sevgi ve merhamet dilenciliği yapma; çünkü zırnık bile alamazsın.
 
- Her rahatlığı bir rahatsızlık takip eder.
 
- Mutsuz insanın ruhunun gözleri ve kulakları, her türlü güzelliğe kapalıdır.
 
- Hangi rütbede olursan ol, bir gün o rütbeyi kaybedeceğini bil ve kendini ona göre hazırla. Çünkü her düşüş acı verir insana.
 
- İnsan başkalarını mutlu ederek de mutlu olabilir.
 
- Hayat pazarında değerler, meziyetler sergileniyor; ama nedense sabrın pek müşterisi yok.
 
- Ruh ve beden sağlığı karşılıklı etkileşim içindedir. O nedenle bedensel rahatsızlıkları tedavi ederken ruhu göz ardı etmemek gerekir.
 
- Laubali kişi çamur gibidir; hayatınıza yapışır, temizlemek için çok uğraşmanız gerekir.
 
- Sanat, ruhta var olanları somutlaştırmaktır.
 
- Kapitalizmin savaş makinesinin yakıtı “çıkar”dır.
 
- Gücün yettiğince sev; çünkü sevgi sana güç olarak geri dönecektir.
 
** Beni sırrının hamalı yapana, ben dost demem.
 
- Seni hak etmeyene kendinden bir şeyler verme; seni hak edenin ise dizinin dibinden ayrılma.
 
- Usta kaptan denize kafa tutmanın değil, denizin dilinden anlamanın onu hedefine götüreceğini bilir.
 
- Saygı ve sadakat aşkın can suyudur; saygısızlık ve ihanet ise zehridir.
 
- “Ben hata yapmam!” Diyen insana çok rastladım, fakat hata yapmayan insana hiç rastlamadım.
 
- Yenilmek değil, yenemeyeceğini kabullenmek sondur.
 
- Öldüren aşka ben aşk demem!
 
**
 
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..