Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '20

 
Kategori
Kitap
 

AFORİZMALAR

Arthur SCHOPENHAUER

1788-1860 : Filozof. "İrade ve Tasarım Olarak Dünya". "Parerga ve Paralipomena".

Yaşam Bilgeliği Üzerine AFORİZMALAR.

Aforizma: Özdeyiş. Sözün özü. Özkelâm.

 

Akıcı, hoş bir eser.

Güncel hayatı da kapsıyor.

Zâten, Bilgelik, Felsefe, tüm zamanlarda güncel olmayı gerektirir.

Ölümsüzlük. Ebedilik. BâkîYet..

 

Kavramların ne oldukları ve ne olmadıkları yalın dille açıklığa kavuşturulmaya çalışılıyor.

Daha çok Mutluluk olgusu irdelenmiş.

Onur ve Kibir farkı.

Cömertlikle Savurganlık farkı. 

Vb.

 

Tam benim KAFA :)

Aynı evrede iseniz, aynı evrenin paydası olursunuz ve ortak kaynaklardan beslenir, ortak olanaklardan faydalanırsınız.

Fakat, belirgin bir farkımız olduğunu farkettim;

Ben, çoğunlukla TÜMDENGELİM metotuna göre akıl yürütürüm.

Tümevarım yorucu ve zaman kaybı algısı yaratmıştır bende.

Çözüme Odaklanırım, eN kısa süre ve yöntemleri ile.

Örnek: Erdemli olmanın önemi. Tmm. Peki nasıl?

Kavramları açıklamayı severim. Uzun uzun izahatları tercih etmem.

ŞU Evrede/ Çakrada/ Kişisel Safhada olunduğunda, doğal olarak aradığınız niteliklerin bir çoğuna ulaşma şansına sahip olacaksınız.

Yâni, bal ile ilgili ansiklopedi okumak, okuru bilgi sahibi yapar. Bal Yemek gerektiğini öneririm, öncelikle. 

Suya atlamadan yüzmeyi öğrenemezsiniz. Denizcilik fakültesini bitirseniz bile.

Uygulama olmaksızın edinilen öğreti yüktür.

 

ÖZKELÂM ; Felsefeyi seviyorum. Filozofları, bilgeleri seviyorum. Ne kadar çok bilsem de bilginin ve evrenin sonsuzluğuna inanıyorum.

 

Bu kitabın yazarına, çevirmenlerine ve de okumam için öneride bulunan sevgili oğlum, Ali Haydar ALKAN'A teşekkür ediyorum. 

Bilgeliğiniz dâim olsun..

Sevgilerimle.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 635
: 614
Kayıt tarihi
: 07.09.13
 
 

Şiiri, yazmayı seviyorum..hepsi bu kadar.. ..