Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '19

 
Kategori
Küresel Isınma
 

Afrika’da Küresel Isınma Yok

Yazılarımız kesin bir bilgiye dayanmıyor, bilimsel tespit değil; ilgili konuya dikkat çekmek için. Bir şekilde benim dikkatimi çekmiş, gözlemlerken fark etmişim, böyle mi diye merak etmişim, bilgi gelmiş duyum almışım vs. Bir şeyi ispat etmiyorum, kesin bir yargıda bulunmuyorum, en fazla bence böyle ya da böyle olabilir diyorum. Konuşulsun tartışılsın diye. Yazdıklarım böyle görülmeli. Ha boş şeyler mi, hiç sanmıyorum. Öyle düşünenler olabilir.

Son yıllarda yaşadığımız iklim değişiklikleri bilim tarafından kesin olarak küresel ısınma denilmedi ama bu konuda insanların kafasında şüpheler var. Yani örneğin ülkemizde Aralık ayı gelmiş havalar soğumadı.

İklim değişikliği doğru ve yaşadığımız küresel ısınma ise hani normalde gezegenimizi eşit etkilemeli. Bu durumda ısı kaç derece arttıysa dünyanın her yerine yansımasının da o kadar olması beklenir.

Bu ne demek, gezegenimizde yarattığı/yaratacağı travmalar bir yana soğuk yerler ısınacak, sıcak yerler daha çok ısınacak.

Fakat merak edip sıcak ülkelerin hava durumuna baktığımda geçmişe göre fazla bir değişiklik olmadığı görülüyor. Biz geçmişte kar bile yağan Kasım ayında yanarken atıyorum Afrika’nın Sudan’ı 25 derece, serin sayılır.

Bu da küresel ısınmanın sıcak iklimlerde değişiklik yapmayacağı gibi tuhaf bir sonuca gidiyor. İnşallah da öyledir. Henüz erken belki bizdeki de küresel ısınma değil ama eğer öyleyse bu durum dikkat çekici.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..