Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '14

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Aft nedir, aftın sebebi, aftın çaresi... Ben buldum

Aft nedir, aftın sebebi, aftın çaresi... Ben buldum
 

İşte Aftın Gerçek ve Tek Nedeni....Tüm Tıp Dünyasına Benden Armağan Olsun..


Aft için birçok şey yazıldı çizildi....

 

Herkes şunu itiraf edebiliyor ki doktorlar dahi bu konuda kafa yoranlar ve aft hastaları hiç mesafe alamamış. Hatta bazı sitelerde çok güzel yazılar çıkmış sadece okuyunca acınız diniyor. Deniyor ki bu illetin kim çaresini bulursa kesin cennetliktir. Bir bakıma öyle çünkü hekimlerin hepsi bir ağızdan aynı şeyleri söylüyor. "Nedeni bilinmediğinden tıpta da çaresi yok ama ağız içi virüs, bakteri, stres," gibi faktörlerin bu konuda neden sayılabilecek faktörler olarak belirtip çaresizliklerini beyan ediyorlar...

 

Evet kesin olarak nedeni bilinmeyen bir konunun çaresi (İlacı) da olamaz. Çünkü düşman bilinmiyor. Kimin nerden nasıl ateş ettiği bilinmiyor. Bu sebeple elden hiç bir şey gelmiyor. DENDİ BUNCA ZAMANDIR.... 

Ama ben bu konuda bir çığır açmak istiyorum....  yapacağım açıklamalar 
 tüm dünyaya benden armağan olsun Özellikle de aft hastalarına....

 

Ben tıp eğitimi almış biri değilim ve de yazacağım bilgiler hiç bir kitap hiçbir site ve hiçbir doktor ya da kişinin görüş, alıntı yazı ve  ya da kaynaktan değildir. Herhangi bir ilaç ürün vs. de pazarlamıyorum. Öncelikle onu belirteyim. ve de Aft rahatsızlığı çekip de benim yazdığım bilgilerden
yararlanarak bendeki aftın nedeni senin yazdığın değil tavsiyene uydum gerçekten sebebi senin yazdığın değil deyip aft hala çıkıyor diyen kişi kalırsa gelip benden hesap sorsun diyorum ve de o kadar iddialıyım......

Ben 30 yıldır aft rahatsızlığını çektim bu beni hem sosyal yaşamda hem okulda hem iş yaşamımda tahminimden de öte zararlara
neden olduğunu bugünlerde anlıyorum....Bugüne kadar tıp bilim adamları bu sorunun nedenini bulamamış ben doğrusu pes diyorum. Bu sorun sadece ağızda yaralar ve acılar şeklinde insanı rahatsız etmiyor. Kişinin iş ve okul yaşamında da son derece negatif etkilere sahip. Zira aft çeken kişiler hep
kronik yorgunluk da çekmektedirler. Robotsu bir hayat sürmektedir. ve aft çıkmadığı zamanlarda bile akşam eve geldiklerinde dayak yemiş gibi yorgun bir haldedirler. Çünkü ben biliyorum diğer insanlarda da gözlemledim aynı şeyleri..(Behçet hastalığı ve ağız içi darp yaralanmaları bu konunun dışında tutmalı onlar ayrı şeylerdir.)

Evet bu güne kadar yazıldı çizildi araştırıldı... doktorlar diş hekimleri vs. uyduruk neden ve bahaneler üretildi ve türetildi. Yok mikrobik bir nedene yok vücut direncini etkileyen karaciğer yetmezliğine yok diş macununa yok ekşiye naneye vs..vs.. yahu herkes aynı şeyleri yiyip içiyor onlarda neden yok...Ehhh işte doktor doktor gez hep aynı internete bak hep dünya kadar varsayım ve de onu ye bunu yeme tecrübeleri ne hikmetse üretilen bilgiye kendisi bile inanmıyor bir süre sonra çünkü yine çıkıyor aft....

Ama ben aftın neden kaynaklandığını buldum.. Bir sürü ilaç tavsiye var piyasada ve nette.. bir sürü tavsiye var aft yaralarının iyileşmesi için değil az acıyla geçiştirilmesi için ama ne çare ki hiçbiri bu kadar insanın derdine derman alamıyor Çünkü karşında düşmanı göremiyorsun o seni vurup öldürüyor yine
iki hafta yerdesin acı ıstırap...İşte asıl konu bu sebebi nedir aftın?.... vücudun hangi problemiyle ilgili?... İşte biz bu sebebi çözdükten sonra çıkması için hiçbir sebep kalmıyor ve de çıkmıyor. Zira bende yaklaşık on ay oldu
çıkmıyor hala…. inşallah siz de söyleyeceğim nedeni bilerek ona göre hareket edecek kiminiz tedavi süreci başlatacak, kiminiz buna göre önlemler alacak ve eğer gerçekten aftı yaşamamak isteyen insan varsa da hiç yaşamayacak..

Açıklıyorum arkadaşlar çok dünya bilim adamına da utansın çünkü ben buldum aftın sebebini ve
de kesinlikle eminim....

Aftın sebebi kesinlikle insandaki uyku problemidir.  Siz sabaha kadar deliksiz uyuyorum 8-10 saat uyuyorum filan demeyin asıl mesele uyku süreci içerisinde kaç kez uyanmışsınız. Kaç kez solunumunuz durmuş... ne kadar sağlıklı oksijen almışsınız bedeninizi ve ruhunuzu ne kadar dinlendirmiş, buna kalbinizin tepkisi ne olmuş vs bir sürü etken bu problemlere neden oluyor... Ben de uyku problemim yok çok
uyuyorum az yoruluyorum deyip geçerdim ta ki başka bir rahatsızlığımdan dolayı uyku apnesi problemi şüphesiyle uyku polikliniğine gidene kadar..Meğer bunca zaman neden gelmemişim. bu problem
çocukluğumdan beri varmış..bir sürü cihaz bağlıyorlar. gece birkaç kez uyuyup gözlemliyorlar.. Meğer ne kadar insanda çokmuş bu problem.. evet hafif de olsa bende de çıktı şimdi CPAP cihazıyla uyuyorum bu cihazı bazılarımız bilir..Buruna bağlanan cihaz aparatıyla uyurken suluk alıp vermeleri cihazın verdiği sürekli belli asınçta hava ile sürekli solunum sağlamakta ve böylece uykuda solunum durmalarının önüne geçmesine sebep olmaktadır. tabi hal böyleyken uykuda yeteri miktarda düzenli nefes aldığımızdan hem vücudun dinlenmesine hem de gün içinde uyku hali görülmesinin önüne geçmektedir. Ve en önemlisi istediğinizi yiyip için yorulun ya da başka şeyler olsa da asla aft çıkmıyor.... çıkması da mucize olur.. Çünkü aftın nedeni uyku problemleridir. Tabi bu problemin de matruşka bebekleri gibi çeşitli alt nedenleri olabilir. Mesela geğiz eti, horlamaya bağlı sebepler, göğüs hastalıkları, özellikle göğüs kafesi darlıkları (Bu daha çok küçük yaşlarda geçirmiş olduğunuz ağır enfeksiyonlar sonucu oluşur) vb gibi durumlar da uyku problemlerine neden olabilir. Arkadaşlar sebep ne olursa olsun vücudumuz yeterince uyku ve dinlenme gereksinimini karşılayamadığından bir yerden patlak veriyor. Aft aslında bedenimizin bir sigortası olarak çalışıyor farkında değiliz vücudumuz alarm veriyor . Bu alarm da sigorta olarak ağzımızda dilimizde aft yarası olarak beliriyor vücut direncimiz hızla düşüyor ve bir nevi bedenimiz kendini korumak için istirahat alma yolunu seçiyor bunu da aft yarası yoluyla sağlayarak bedeni esir edip ızdırapla da olsa dinlendirme yoluna gidiyor. Yoksa daha kötü rahatsızlıklar olur…..Bunu önlemek için de bedenimizi uykuyla iyice dinlendirmemiz gerekir.. Şimdi çoğumuz 8-10 saat uyuyorum hatta gün içinde ağır iş de yapmıyorum daha nasıl uyuyayım diyordur.. Ben de diyorum
ki mesele uyku halinde zaman geçirmek değil, mesele ihtiyaç duyulan dinlenmenin sağlanmasıdır. Bunu sağlamak için de ister alt sebepteki problemleri düzelterek ve de isterseniz direk uyku problemlerini düzelterek hem vücut direncini artırabilir hem de bir daha aft acısı ve onun getirmiş olduğu olumsuzluklardan kurtulabilirsiniz.Birkaç öneri……

Bir uyku polikliniğine giderek uyku probleminizin olup olmadığını araştırın muhtemelen sorununuz teşhis edilecektir. Uyku apnesi ile ilgili problem olabilir. (Sakın olmaz demeyin hele kronik yorgunluk yaşıyorsanız kesin vardır bence) Bu durumda ya aft acısı ve kronik yorgunluk gündüz uyku hali ve konsantrasyon bozukluğu sinirli haller gibi illetleri çekeceksiniz ya da bu aleti maskesi ve otomatik basınç ayarlama cihazıyla sabaha kadar uyuyacaksınız.

-Uyku apnesi olanlar mutlaka doktor kontrolünde cpap cihaz ve maskesi alarak bununla uyumalı ( Günde en az 6 saat bu cihazla uyumak yetiyor ve kesinlikle aft problemi yaşamazlar) Ben kullanıyorum aft 10 aydan beri çıkmadı… ama birkaç gün kullanmasam yeniden çıkması muhtemel olabilir…

Bu cihazı kullanıyorsan  ve veya uyku probleminizi çözerek uyku halinde bedeni dinlendirebiliyorsanız problem bitmiştir. İstediğin kadar stres veya yorgunluk veya yeme içme asla aft sorunu yaşamazsın ama eğer cihaz filan yok diyorsan mutlaka uyku problemini (Tabi burada kastettiğim uykusuzluk değil uyku halinde vücudun dinlenebilmesi) çözeceksin. Tabi uyku problemleri birçok faktöre bağlı her kişi için farklı nedenler olabilir. Ama neticede hedef ve rahatsızlığınızın kaynağı belli ister klinik yollarla isterseniz de çalışma, yaşam ve hayat koşullarıyla bu sorunun üstesinden gelin...  
mesela

----Gün içinde yorgunluk hafif uyku hali konsantrasyon bozukluğu halleriniz varsa mutlaka
kitap gazete filan okuyun uykunuz gelir. Ve şekerleme yaparak ara ara vücudunuz
direnç kazanır.

------Serin yerde uyuyun. Yatağınız mutlaka pencere kenarında olsun ve başınız
pencere tarafında olsun pencere mevsime göre açık ya da az açık olsun (Böylece
bol oksijen alır ve dinç uyanırsınız)

-----Düzenli saatlerde uyuyun ve uyanın

-----Uyurken derin nefes aldığınızı hissederek uyuyun

Akşam 5 den sonra Uykunuza mani olacak çay kahve sigara vs içmeyin

Vücut, ne kadar yorgun olsa da dinlenmeye geçtiğinde  gevşemeli uyumadan önce eğer gevşemezse yine ya da geç saatlere kadar gevşemezse mutlaka cpap cihazına ihtiyacınız var demektir.

-----Değerli Aft hastası arkadaşlar kısaca
kapılar kaliteli uyku uykuda rahat nefes alarak uyuma ve dinlenme ve vücudun dinlenerek yeni güne hazırlanması olayına dayanıyor.. Tek çözmemiz gereken sorun da burada........... Ancak bu şekilde aft rahatsızlığını kontrol eder veya tamamen kurtulabilirsiniz.......

----Şimdilik bu kadar yazdım umarım yardımcı olabilmişimdir.  Bu bilgi ve buluş hiçbir kaynaktan yararlanılmamış derlenmemiş tamamen kendi kişisel deneyim ve gözlemlerimle elde etmişimdir. Eğer bu konuda aklınıza takılan bir şey olursa yardımcı olmaya çalışırım…kaynak gösterilerek ve de izin istenilerek alıntı yapılabilir... Ancak izinsiz yazı ya da haber olarak kullanılırsa hakkımı helal etmeyebilirim... Zira tek amacım burada aft rahatsızlığı olan kişilere yardımcı olmak....Öneri eleştri ve yorumlarınızı bekliyorum... Şimdilik kalın sağlıcakla.......

 
Toplam blog
: 3
: 2124
Kayıt tarihi
: 24.03.14
 
 

tarım ve ekonomi lisans ..