Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '13

 
Kategori
Güncel
 

Ağaç Hareketi Platformu sokak konferansları/ Tek kişilik miting

Ağaç Hareketi Platformu sokak konferansları/ Tek kişilik miting
 

Kurgu Röportaj

Newsweek muhabiri: Sn. Korkut, tarih boyunca bazı insanların tek başına ortaya çıkıp toplumlarına yön vermeye çalıştıklarını gördük.

Kişiliğiniz ve savunduğunuz her neyse bizim için önemli değil; ama yönteminiz ilgimizi çekti. Ne demek tek kişilik miting?

Kerim Korkut: Savunduğum düşüncenin şu anda tek inananı var, o da benim. 2. bir inanan olursa miting iki kişilik olacak. Sonra 3, 4 ve belki milyonlar.

Newsweek muhabiri: Böyle tek başına boş sokaklara, caddelere neyi anlatacaksınız? Önce meydanı doldurup sonra konuşsaydınız.

Kerim Korkut: Meydan dolu olursa ben boş olurum. Meydan boş olacak ki doldurmak için varımı yoğumu ortaya koyayım. Dolu meydanlara konuşanlar boş meydanlarda can vermişlerdir.

Newsweek muhabiri: Biraz palavracı bir görünümünüz var. İncelediğimizde herhangi bir kariyer ya da beceri lisansınıza rastlayamadık. Neyinize güvenip böyle iddialı nutuklar atıyorsunuz?

Kerim Korkut: Kendime güvendiğimi kim söyledi; kandırıp inandırırsam peşime takıp götüreceğim. Değilse onlar beni önlerine katacaklar; artık nereye kadar kaçabilirsem hahahahaha…

Newsweek muhabiri: Profilinizi incelediğimizde sizi ülkedeki siyasi guruplardan hiç biriyle bağdaştıramadık. Bu ülkenin vatandaşına bile benzemiyorsunuz. Kendinizi onlara nasıl kabul ettireceksiniz?

Kerim Korkut: Kendimi kabul ettirmeyeceğim ki, onları bir yolculuğa çıkaracağım; Nuh’un gemisi gibi. Dağların ardında cennet var oraya gidiyoruz diyeceğim.

Aynı yerde, aynı şartlarla, düşüncelerle mutluluk/kurtuluş olmaz. Olsa zaten bütün bunlara, değişime, yeniden yapılanmaya ne gerek var. Ülkemin insanları için dağların arkasına yürüyüş şart. Ama işte hangi dağın arkası, bu kıyamete kadar sürecek uzun bir yolculuk olabilir.

Newsweek muhabiri: Ya gelmek istemezlerse, hazırlar mı bu yürüyüşe?

Kerim Korkut: Onları bir yere götürmeyeceğim ki, evlerinde oturacaklar; düşüncelerini götüreceğim. Kandırma/ikna konusunda çok yetenekli olmalıyım. Ağızlarından girip burunlarından çıkmalıyım. Şeytan bile bana şapka çıkarmalı.

Newsweek muhabiri: İknanın konusu ne olacak?

Kerim Korkut: Kazanacaklarından önce kaybetmeyecekleri konusunda ikna olmalılar. Halkım en çok daha kötü duruma düşmekten korkar. Değişim aslında Türkiye halkı için imkânsızdır. Bu halk yanlış olduğunu göre göre mevcudu savunur da doğru olduğunu anlasa bile yeniye yanaşmaz; dedik ya korkuları var.

5 yıldır yazıyorum konuşuyorum ülkenin en akıllı adamını bile ikna edemedim, hala beni eleştiriyor. Söylediklerimin doğruluğuna köpekler bile inandı, onlar inanmıyor. Zaten zor olan akıllıları ikna etmek; keşke tamamı cahil olsaydı.

Newsweek muhabiri: Cahili kandırmak kolay değil mi; fikirlerin doğruysa akıllıları (ya da kendini akıllı sananları) niye ikna edemiyorsun ki.

Kerim Korkut: İkna edemiyorum değil, olmuyorlar mirim. Dindar olursan dindarlar peşinden gelir. Ben şimdi dincilere oynayayım –İstanbullu hoca efendi bile benim gibi vaaz veremez-yemin ediyorum Tayibin tayfasını ful elinden alırım. Milliyetçi olacaksın ki milliyetçiler peşinden gelsin. Laik olursan laikler. Türkiye’de dindar insan sadece dindardır, başka bir şey değildir. Milliyetçi milliyetçi, laik laik. Oysa bunların her birisi tek başına bir halta yaramıyor. Hepsini birden olup ülkemi kucaklayım desen benim gibi işte böyle boş sokaklara tek kişilik miting yaparsın. 

Ayrıca halk köle ruhlu ya sen de kral olacaksın. Ordinaryüsü bile Tayibin eteğini öpüyor. K…ında etiketin olsun mal oğlan ol, tecavüzcü Coşkun ol fark etmez. Etiketin yoksa dünyayı kurtarsan nanay!

Newsweek muhabiri: Bütün bu gerçekler ortada iken rezil olmadan dönünüz derim naçizane.

Kerim Korkut: Bak dostum-dinler hikâye, bilim hikâye, siyaset hikâye-Türkiye’nin (hatta dünyanın) kurtuluşa dolayısıyla uyarıcıya ihtiyacı var. İnsanlar köle psikozu içinde oldukları için mevcut düzenlerden rahatsız değiller. Ama ben ruhumu kölelikten kurtardım, en azından duvarları yumruklamaya başladım. Ben, sen, o, birimiz bu uyarıcılık görevine talip olmalıyız. Dünyanın kurtuluşu burada.

Newsweek muhabiri: O halde size kolay gelsin deyim, röportaj için teşekkürler.

Kerim Korkut: Ben de teşekkür ederim.

Not: Bu bir kurgudur, normalde ben kendi halkımı Newsweek muhabirine şikâyet etmem. Bazı siyasilere gönderme olsun.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..