Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ağacımızı tanıyalım

Ağacımızı tanıyalım
 

Sana geldiğimde
kanatlarını,
siyah taşlarla örülmüş
o ıssız şehrin üzerinde açacak,
bulduğum bir ağacın dallarına tüneyecek
ve acıyla bağıracaktım.
Her kadın kendi ağacını tanır.
uçtum o gece.
Karanlığın girmeye korktuğu şehri geçtim.
Gölge olmayınca ruh yalnızdı. uludum.
(Bejan Matur)

Yıllar sonra gelip oturdum gölgesine, çiçeğe durduğu Mevsimde kokusuna dayanamadığım iğde ağacının, ayaklarıma habersizce sokulan o dikenler ki beni ağlatan hatıramdaki ilk ağrıydı. Tarihi yoktu daha dünyadaki adımlarımın acemice dolaşıyordum her ağacın, her kayanın her su birikintisinin etrafında, ilkin kurbağalara şaşırmıştım birde iğdenin altında oyalanmıştım canıma batmıştı ve her geçen gün gittiğim yollarda bir şekilde ayağımla buluşuyordu. Ateşler içinde bırakmıştı beni annemse; soğanı kabuğuyla közleyip irin tutmuş yaralarıma bastırırdı, nedenini sorsan bilmezdi, anneler yaralara pişmiş soğan bastırırdı. Ayaklarım ne zaman dikenlerden kaçmak istese, Atımın sırtına atlayıp kaçardım çocuk aklı keşke benimde nallarım olsa derdim :) ) Bu sözün geçtiği anda gülümserim. Ya huyundan, ya tüyünden :) ben bağışlamayı seçtim ‘’bir tek atlar bağışlarmış kendilerini geçen atları’’ kakül sunardık rüzgara, seviyormuyduk? mutlumuyduk? bilmezdik. Sorusuz bir hayatın sahnesindeydik. Birden gök gürledi, değişti renkler, ıslak çayırlar, arsız iğde dikenleri asfalta dönüştü, arabaya yürüdüm, ilk sorumu sordum ve Pazenden fırfırlı elbisemi yırttım, suçum büyüktü sağ göğsüm hala benimleydi ama bir amazon ukalalığıyla girmiştim şehrin koynuna, annem çıkınıma ok koymayı unutmuştu. Cephanesiz savaşın bağrına düştüm. Nereye baksam ellerinde göğüsleri kesik yazan raporlarla bir Amazon duruyor. Raporlardaki teşhis kısmında Ca.!! Doktor! Doktor! annem nerede? elinde pişmiş soğanla yaralarımı sağaltan.

Geldim işte ağacım bağışlamaya, kadının ağacı dikenli iğde.

 
Toplam blog
: 3
: 289
Kayıt tarihi
: 15.07.07
 
 

Dünyaya ilk merhabamda çok üşümüştüm, soğuk başlamıştı maceram, kadının erkeğin arkasından yürüdüğ..