Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dişhekimi Nezahat Adar Ağaca

http://blog.milliyet.com.tr/dishekimi_nezahat

29 Aralık '07

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
951
 

Ağız ve diş sağlığında C vitamininin önemi

Ağız ve diş sağlığında C vitamininin önemi
 

C vitamini ve diş sağlığımız


C VİTAMİNİ

Bir adı da askorbik asit olan c vitamini en cok turunçgiller, çilek. yeşil biber, domates, patates gibi meyve ve sebzelerde bol bulunur. Pişirme işlemi sırasında gıdalarda bulunan c vitaminin % 50 si parçalanarak özelliğini kaybeder.
C vitamini vücut için önemli bir maddedir. Pek çok regulasyonda rol alır. Ana fonksiyonu kollejen adı verilen maddenin üretimini sağlamaktır. Kollejen kan damarları, tendomlar, kemik ve cilt dokusunun yapısında yer alan bir maddedir. Kollejen bu dokulardaki hücrelerin bir arada durmasını sağlayan bir nevi çimento gibidir.


Uzun deniz yolculuklarında taze sebze ve meyveden eksik olarak beslenenlerde, sadece işlenmiş sütle beslenen bebeklerde, işlenmiş süt ve süt ürünlerini mutfağında çok kullanan ve beslenmesinde meyve sebzeye yeteri kadar yer vermeyen kişilerde c vitamini eksikliği görülebilir.
C vitamini eksikliğinde ortaya cıkan en önemli hastalık skorbittir. Bu hastalıkta diş etleri çekilmiş morarmış ve kanamalı bir hale gelmiştir.. Hastalığın ileri safhalarında dişler sallanmaya başlar ve tedavi edilmezse dişler dökülür. Ayrıca hastada genel bir iştahsızlık, halsizlik, anemi, ve saç dökülmesi görülür.
Kısaca diş etlerimizin sağlıklı olması için c vitamini içeren ve ülkemizde bol yetişen bu meyve ve sebzelerden yeteri kadar almaya özen göstermeliyiz.

DİŞ HEKİMİ NEZAHAT ADAR AĞACA

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Gerçekten önemli bir konuya değinmişsiniz. Ben de katkıda bulunmak istiyorum: Gün içinde yeteri kadar C vitamini almanın pratik yolları: Kahvaltıda bol yeşillik tüketmek(maydanoz, roka, tere gibi) Günde 3-5 porsiyon arası meyve tüketimi sağlamak(Miktar kişiye göre değişir.) Bu meyve değişimleri içerisinde C vitamininden zengin olan turunçgillere yeterli önemi vermek (özellikle de bol olduğu bu mevsimde) Limonu salatalarda, zeytinyağlılarda, vs. sıklıkla kullanmak. Çayınıza katabilirsiniz. Kuşburnu çayı tüketmek (kendiniz demleyin. Sallama çay değil) Koyu yeşil yapraklı sebzelere öğünlerde yer vermek (Salatalarda) Sevgiler...

Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger 
 10.03.2008 23:22
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1135
Kayıt tarihi
: 04.11.07
 
 

1957 doğumluyum. Marmara üniversitesi 1979' de mezun oldum. 22 yıl memuriyet ve 26 yıl muayenehane h..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster