Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '07

 
Kategori
İzmir
 

Ağla kadife kale

Ağla kadife kale
 

Bu yaz, Türkiye turumda 10 yıl aradan sonra İzmir’ e de uğradım. Çeşme/Ilıca’ da çok güzel üç gece dört gün geçirdikten sonra İzmir şehir merkezini de gezmeye niyetlendim. Tabii ki aklıma ilk gelen yer İzmir’ in tüm güzelliklerine hâkim bir tepede yer alan meşhur Kadife Kale oldu.

Dar ve bakımsız sokaklardan binbir güçlükle ulaştık kaleye.. Aman Allah’ım, gözlerime inanamadım. Bu ne pis kokulu pislik bir yer, bu ne bakımsız harabe yer, kümes hayvanları, toz toprak ve varoşlara terk edilmiş eşsiz ve garip bir tarihi miras: Kadife Kale

Mahallelinin çamaşırları kale içinde direklere çekilen iplere asılıydı. Türkçe konuşana rastlamadım desem, abartı olmaz. Orada güneydoğudan göç eden, gelir ve eğitim düzeyi çok düşük aileler çadır kurmuş, yaşıyorlardı. Söylenene göre tinercilerin mekanı, sarhoşların çilingiri burası. Kalede belli saatten sonra bulunmak büyük bir cesaret gerektiriyormuş. Kadife Kale’de daha önce adam yaralama, kapkaç ve cinayet olayları yaşanmış..Evet burası İzmir. Türkiye’nin metropollerinden ve turizm cenneti olarak tanıttığımız vitrinimiz.. Olmaz, olamaz. Kabullenemem.. Olmaz böyle şey..

Güzelim İzmir’in en iyi seyir tepesi olacak tarihi mekanı, kadife göz yaşları döküyordu.

Kadife Kale, İstanbul’un Çamlıca tepeleri gibi olabilirdi.
İyi bir peyzaj çalışmasıyla tarihle modern mimarinin kaynaştığı bir yeşil alan, bir çay bahçesi vs. hale getirilebilir. Tarihi dokuyu bozmadan birçok etkinliğin yapılabileceği tesisler inşa edilebilir.

Kıraç topraklar altında eski yerleşim birimlerini uzun ve yorucu kazı çalışmalarından sonra ortaya çıkarınca ne kadar mutlu oluyoruz. Ancak İzmir’in her tarafına kendisini gösteren Kadife Kale’nin neden ilgisizliğe terk edildiğini sorumsuz/sorumlular açıklamalı..Anadolu’nun unutulmuş şehirlerinde bu tabloyla karşılaşsak anlayabiliriz de bu tablo İzmir’in göbeğinde ve bana göre en iyi noktasındaysa bunu hazmetmemiz çok zor.

Başta sevgili İzmirlilere sesleniyorum.. Şehrin ortasında yayla, çadır hayatı yaşanıyor. Haberiniz yok mu? Mutlaka var. Peki bu muhteşem mekanda bu ilkel yaşamı nesıl hazmediyorsunuz, duruma nasıl tepkisiz kalıyorsunuz?

Turizm, kültür ve belediyecilikten sorumlu yetkilileri göreve davet ediyorum.

İzmir beni çok üzdü… Yazık çok yazık…

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..