Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Ağladım sana Hırant Dink

Televizyonda öldürüldüğünü duyduğum anda başıma ağrı girdi. (Beyin ameliyatı geçirdiğim için ani üzüntülerde şiddetli baş ağrılarım oluyor. Bu nedenle dün yazamadım.)Tüm çıktığı Tv programlarında kendisini izlemiştim. Suçlandığı ve mahküm edildiği yazısını da okudum. Yazının aralarından cımbızla çekilen sözler;Hırant Dink'i hedef göstedi. Yargıda suçlu buldu. 3 bilim adamının incelediği yazıda "Türk'ü aşağılayan bir durum yok." denmesine rağmen verilen ceza düşündürücüdür!.. Öldürülmesinde; medyada ,bazı yazarlar da, yorum yapan kişiler de kendilerini sorumlu görmeliler bence. Acaba vicdan muhasebesi yaptıkların da neler hissediyorlar? merak ediyorum doğrusu.

Dün her kanalda, Hırant Dink' in ölümünle ilgili bazı sözde aydınların fikirleri sorulduğunda ( Ben o tür kişileri aydın olarak kabul etmiyorum.) timsah gözyaşları ile sanki onlar hedef göstermemiş gibi üzüntülerini belirttiler!.... Bırakın beyler iki yüzlülüğü, maske takmayın, ya olduğunuz gibi görünün ya da göründüğünüz gibi olun, yani dürüt olun .

Türkiye, ne çekiyorsa bu iki yüzlülükten ve maske takmaktan, dürüst olmayan kişilerden çekiyor. Hırant Dink " bize emanetti" dediler.Ne demek emanet.Sizin ve benim gibi o da bu vatanın evlâdıydı. Uzaydan gelmedi, burada doğdu ve burada büyüdü.Bu sözleri söylerken "empati" yapın sayın aydınlar. İstese bir eli yağda, bir eli balda başka ülke de yaşayabilir ve Türkiye' yi kötüleyebilirdi. Bir kısım Ermeni'yi de karşısına almazdı. Biz bunu bile anlayamadık. Sayın Apo diyenlere gösterdiğimiz hoşgörüyü Hırant Dink'e gösteremedik.

Son yazısında kendisini, çaresiz ve çırpınan bir güvercine benzetmiş.Bu ülke insanınıngüvercidokunmayacağından okadar emindi ki.

Yanıldın kardeşim.Yönlendirilen, oyuna gelen,içimizde insanlık duygusu taşımayan yani insan olmayan yaratıklar var. Üzerimizde oynanan oyunlar, yazılan senoryolar maalesef zekâ seviyesi düşük kişiler tarafından oynanıyor. Sen Devlet tarafından korunmalıydın, koruma istemene gerek yoktu. Bence bu duyarlılığı gösteremeyen yetkililerde görevlerini yapmadılar. Vicdanları sızlamalı.Ne yazık ki Uğur Mumcu gibi seni de koruyamadık.

Tüm dileğim;17 yaşında ki çocuğu bu cinayete azmettirenlerin bulunması. Ancak o zaman kamuoyu rahatlayabilir. Çocuk sadece tetikci. Bunu anlamak için üstün zekâlı olmaya gerek yok!..

Benki; bazı Milletvekillerimize mail yazıp Bayburt ve Erzurum'da Ermenilerin bizi katlettiklerini belirten,dünya kamuoyun da dikkati çekmek için bunu anlatan "Anıtların" yapılmasını isteyen bir kişiyim. Onu tarih yargılayacak. Ne ben ne de Hırant Dink bundan sorumlu olamayız.

Hırant Dink'e yapılan insanlık dışı hareketi kınıyor ve lânetliyorum. Eşine ve çocuklarına sabır diliyorum. Mutlaka "Ceza Hukuku" değiştirilmeli ve kaldırılan " Ölüm Cezası" tekrar konmalıdır.

Tüm Ermeni kardeşlerimize ve bu acıyı yüreğinde hisseden halkımıza başsağlığı diliyorum.

Keriman Tevhit Ertuğrul

Emekli Öğretmen

 
Toplam blog
: 15
: 516
Kayıt tarihi
: 02.09.06
 
 

1948 Bayburt doğumluyum. İlkokul Trabzon+Erzurum, ortaokul Erzurm+Adıyaman+İsparta; lise Isparta...