Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ağlak hallerimiz

Ağlak hallerimiz
 

Bazı şarkılar vardır ki, dinlerken hüzünlenirsiniz ve kendinizi ne kadar tutarsanız tutun gözünüzden yaşlar süzülür. İşte o an insan kendine mi ağlar, şarkıya mı orası muamma...

Kişiyi ağlak hallere sokan o şarkılardan bir demet

İnan ki ağlamadım,
Hüzünlüyüm sadece
Gözlerimdeki nemler çiğ gibi
Yağar böyle her gece...

...

Sil baştan başlamak gerek bazen
Hayatı sıfırlamak
Sil baştan sevmek gerek bazen
Herşeyi unutmak

...

Bir şarkı var ki ilk dinlenildiği andan itibaren resmen başka bir boyuta geçiyor insan. Kendinizi salya sümük, zırıl zırıl ağlarken bulabilirsiniz. ‘ Yok yok, bu hiç hayra alamet değil, bu halimin şarkıyla bir ilgisi olamaz. 'Gidip elimi yüzümü yıkayayım da kendime geleyim‘ deseniz de aynada kendinizi görünce korkmanız kaçınılmazdır. Gözler kan çanağı kıvamına dönmüştür ve, 'sen hiç dostum olmamışsın meğer' kısmında ağlamanın şiddetini kontrol etmek imkansızdır. Çareyi müziği kapatmakta bulursunuz.

Şarkıyı tekrar açtığınızda daha şarkı başlar başlamaz yine aynı arabesk, ağlak hallere bürünebilirsiniz. Bu durumda hemen kendinizi, ’ne oluyor bana böyle, saçmalama kendine gel‘ tarzında azarlayabilirsiniz. Oysa içinizdeki arabesklik bağımsızlığını çoktan ilan etmiştir bile.

Şarkıyı Candan Erçetin söylüyor. Okurken ağlamazsanız yazayım...

'Ben ne çok hata yapmışım meğer
Gözüm kapalı bakmışım meğer
Yıllar geçmış ben saymışım meğer
Dostum sanıp aldanmışım meğer

Yıllarca sürer sanmışım meğer
Boşa kalbimi açmışım meğer
Vakit kaybıydı diyemem ama
Sen hiç dostum olmamışsın meğer

Olsun varsın pişman değilim
Biraz üzüldüm hepsi bu
Ağlamam artık gidenlere
Ağlamam artık bitenlere
Ağlamam artık üzenlere
İhanet edenlere

Ben ne çok hata yapmışım meğer
Seni yokken var saymışım meğer
Yollar gitmiş ben kalmışım meğer
Aşkım deyip hapsolmuşum meğer

Bir ömür sürer sanmışım meğer
Ben boşa kürek çekmişim meğer
Vakit kaybıydı diyemem ama
Senden çoktan vazgecmişim meğer...'

Hayatımda böyle güzel bir şarkı duymadım. Bu kadar anlamlı, bu kadar insanın yüreğine işleyen...

Yine bir başka şarkısında bakın ne demiş;

'Acı sözler sarfettik biz
Birbirimizi incittik biz
Acı sözler sarfettik biz
Nerden baksan kaybettik biz...'

Durum anlaşılmıştır, biz aslında ağlamıyoruz. Gözümüze toz kaçmıştır, birazcık da soğan doğramış olabiliriz. Yoksa şarkılara türkülere ağlayacak kadar arabesk miyiz biz...

Mümkün değil. Kedidir oooooooo!

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..