Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Agostan çıkmak

Agostan çıkmak
 

Hrant Dink cinayetini küçük bir kahvehanede otururken öğrendim. Cinayet haberi ekranda patlayınca herkesin yüzüne baktım. Yüzümdeki yakarış dolu ifadeyle neden sorusunu sorar gibi bakışlarımı yeniledim. Okuduğum gazete elimden düşmüş buruşup dizlerimin arasına sıkışmıştı.

Gazetesinin adını yani Agos'u tanımladığı zamanı anımsadım. Çift sürülürken toprakta oluşan arka Agos denildiğini sesiyle, yüz ifadelerindeki samimilikle ve tüm anadoluluğuyla açıklıyordu. Hemen çocukluğumda yaptığım köy gezilerinde köylülerin çift sürerken birbirlerine kürtçe 'kıro cot agose derket'* diye bağırdıklarını işitir gibi oldum.

Aklıma ilk yerleşen cümle bu olmuştu cinayetin ardından.

Kulağımda çınlayan bu sesleniş yerde yatan adamın ne kadar bizden biri olduğunu anlamama yetti de arttı bile.

Yine bizden olan bir çocuk Hrant'ı vurduktan sonra düşünmenin ve konuşmanın üzerimizde bir korku sağanağı başlatarak ülkemizin yoldan (agostan) çıkmasına neden olmuştu bile. Çift süren köylülerin zorbela arka soktuğu bir saban gibi değil mi ülkemiz. Çalışarak, üreterek, zenginleşerek yola girmeye çalıştığımız anlarda yere yığılmış bir cesedin acılı kıpırtısızlığıyla sarsılıp yoldan çıkmıyor muyduk hep.

Sonra herkes birbirini suçlamaya başladı. Jandarma polisi, polis jandarmayı, muhalefet iktidarı, iktidar derin devleti... Bazılarımız ise katilin adamı vurduktan sonra -bazı tanıklara göre- 'bir ermeniyi vurdum' gibi, ülkemizde, farklılıklarımıza olan tahammülsüzlüğümüzün yeşerdiğini gösteren sözünün yaratması gereken kaygılardan uzak, cinayete tepki olarak atılan 'hepimiz ermeniyiz' sloganını sorgulamaya başladı.

Yine çocukluğumuzda , komşu ermeni köyleriyle içiçe, dostça yaşarken birden bire ortaya çıkan 'ogünlerin' ülkeyi nasıl agostan çıkarıp kaosa sürüklediğine dair bize anlatılan hikayeler geçti kafamda.

Birbirimizi hor görerek, anlamadan vurarak, farklılıklarımıza tahammül etmeyerek, kendimizi bir türlü aşmayarak daha ne kadar bu ülkenin yoldan çıkmasına sebep olacağız.

Selamlarla...

* Ulan çift arktan (yoldan, agostan) çıktı

 
Toplam blog
: 2
: 319
Kayıt tarihi
: 07.02.07
 
 

1978 doğumluyum. Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da öğretmenlik yapıyorum...