Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

31 Mart '15

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
52
 

Ağzıyla kuş tutsa

Yıllarca ne bu yahu dedik ağız birliği etmişçesine; milletin vekillerini biz değil “liderler” seçiyor,

Biz seçelim bizi temsil ettiklerini anlayalım…

Ve adamcağız geleceğini de riske atarak “ön seçim” yapılmasına karar verdi…

Dün kesin sonuçları belli oldu; bana göre üç beş hazarla birlikte gerçekten son derece demokratik ve adil bir seçim sonucu…

***

Şimdi başta iktidar partisinden olmak üzere bir yığın eleştiri gelmeye başladı. Diyeceksiniz ki elbette iktidar muhalefet partisini eleştirecek, zaten uzun zamandır haklı da olsalar haksız da olsalar yaptıkları tek şey ana muhalefet partisi CHP’yi eleştirmek hatta saldırmak…

Ancak gel gelelim partinin içinden de, solcu, CHP’li geçinen aydınlardan yazar ve sanatçılardan da eleştiriler gelmeye başladı…

***

Yaranamazsınız arkadaşlar, ağzınızla kuş tutsanız yaranamazsınız artık, çünkü millet bedavaya alıştı, çalmaya çırpmaya soyguna alıştı, harama kucak açtı uçkur çözdü…

Alışmış kudurmuştan beter der atalarımız, zerre kadar yalan değil şaka değil…

Ve ne yazık Ki ağzı olan konuşuyor bu ülkede…

***

Bir gün Nasreddin Hoca, oğlunu eşeğe bindirmiş kendisi arkasından ağır ağır yürüyerek köye gidiyorlarmış.

Yolda bunları görenler:

-Dünya tersine döndü galiba, demişler bakın şu hale, ihtiyar adam yerde yürüyor da parmak kadar çocuk eşeğin üzerinde ne ayıp şey...

***

Bu sözleri duyan Nasreddin Hoca, merkepten oğlunu indirip kendisi binmiş. Biraz gidince bir kaç kişiye daha rastlamışlar.

-Şu bakar mısınız, demişler, koskoca adam binmiş eşeğe, parmak kadar çocuk arkasından yetişeyim diye ter döküyor, insanoğlu işte hep kendini düşünür….

Bu sözleri duyan Hoca:

“Oğlum en iyisi gel beraber binelim, bakalım şimdi ne diyecekler,” demiş ve baba oğul binmişler eşeğe…

***

Hoca önde oğlu arkada giderken birkaç kişi daha görmüş onları. Onlar da;

- Şu insanoğlunda merhamet diye bir şey kalmadı. Baksana eşeğin beli neredeyse yere değecek. Yerde yürüseler sanki ölecekler mi?

Azıcık Allah korkusu olan kimse böyle yapmaz” demiş ve hızla uzaklaşmışlar yanlarından…

Hoca bunları duyunca;

Oğlum, demiş en iyisi mi, ikimizde yürüyelim, öyle ettik olmadı böyle ettik olmadı. Bir de böyle deneyelim...

***

Eşek önlerinde, onlar arkada yollarına devam ederlerken, birkaç kişi daha görmüş bunları;:

-Şunların ki de akıl mı yani, demişler

Eşek önlerinde bomboş gidiyor da her ikisi de şu sıcakta yerde yürüyorlar. İnsan, boş eşek olur da binmez mi hiç…

Bu sözleri duyan hoca:

“Gördün ya oğul, her kafadan bir ses çıkıyor. Ne yapsan beğenmiyorlar. En iyisi bildiğinden şaşmayacaksın…”

***   

CHP’ nin Genel Başkan koltuğunda bana göre son yıllarda hiç rastlamadığımız kadar çalışkan, doğru dürüst ilkeli ve gerçekten CHP ilke ve ideolojisine en sadık adamı Kemal Kılıçdaroğlu var,

Parti bugüne kadar büyük bir pisliğin içine batmış, çıkar ilişikleri ve kadrolaşma, kutuplaşma ayrışmalar almış başını gitmişti.

Ve ne yazık ki partinin içinde hayatı boyunca CHP ye oy atmamışlar dahi yer bulmuştu.

Partinin içinde “mıntıka temizliği yaparak başladı işe, bugüne kadar epey yol aldı ama maalesef seçim dönemlerinde yalnız bırakıldı…

***  

Çok uzun zamandır ana muhalefet partisi görevini başarıyla götürmektedir. Hiç kimsenin inkar edemeyeceği bir gerçek var ki, bugün ülkenin ve halkın tamamen aleyhine olacak yasaların çıkmasına CHP engel olmuş, imkanları ölçüsünde de “oy çoğunluğunun” egemenliğinde anayasa ve rejime aykırı davranması önlenmiştir…

Devletin desteğinden uzak, elinde hiçbir imkan ve hiçbir bürokratik imkan bulunmayan bir muhalefet partisi için hiç de yabana atılmayacak büyük bir başarıdır…

Buna rağmen bir taraftan CHP’liyim diye geçinenler tarafından anlaşılmaz bir şekilde eleştiriliyor. Bir başka taraftan iktidar partisinin en tepesinden seçmenine kadar tamamı tarafından, öbür taraftan bana göre en yüzsüz, en riyakar “tek adam” tarafından topa tutuluyor…

***

El insaf diyeceğim de memlekette o kadar çok “yüzsüz” var ki, en yakınımızdakileri bile tanıyamaz olduk…

İşte bu yüzden de bu seçimlerde CHP seçim kaybederse “yüzsüzler” yüzünden kaybedecek diye düşünüyorum…

Keşke elimizde bir cihaz olsa bu yüzsüzleri tespit etse ve millete reklam etse…

Utanırlar mı ki…

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 31.03.2015 22.50

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 846
Toplam yorum
: 7
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 418
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster