Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '11

 
Kategori
Şiir
 

Ah be nine ah! "93 Göçmenlerine"

KİM BU NİNE? . . ." Emine Kutlu - Bilgiç " 

Biri 1877 yılında (93 Göçmeni olarak) Plevne'den 10 yaşında, diğeri ondan on sene sonra 1880 li yıllarda bir delikanlı olarak Kırklareline gelir ve evlenirler (Necibe ve Hasan), onlardan doğan Emine Kutlu işte benim Babannem... Ninem..
Bana tesbih, seccade, namaz, Kur'an ve hep güzel şeyler öğreten, çok acılar görmüş sabırlı bir Göçmen kızı... Bana Balkan ve İstiklâl Savaşında ilk görüntüleri o güzel, anlamlı sözleri ile anlatan, Atatürk'ü tanıtan... Nur içinde yatsınlar... 

Torunu Nevzat Bilgiç " Şimdi 70 yaşında 

AH BE NİNE AH ! . . ." 93 Göçmenleri 'ne " 

İştahla atınca ağzıma, yemekteki acı biberi,
Hemen koşardı yardımıma, ninemin şifalı elleri...
Asla gereksinim duymazdım, yağa bala, varken yanımda,
Dinlerken içimde yer etti, Rabbe davet eden sözleri...
 

Hiç unutmadım okuduğu, Tebareke ve Yâsinleri,
Yolumuza yardımcı oldu, Allah'ın güzel isimleri,
Yaramaz çocuklara uyup, bazan devamsızlık etsek de,
Ne de sevecen anlatırdı, bize o Kutsal Öyküleri...
 

Dilinde en güzel dualar, elinde Kur'an akşam sabah,
Duyduğu her insan acısı, yakardı Onu derken eyvah! ...,
Her canlıya yardıma koşar, asla usanmaz yorulmazdı, .
Biraz daha yaşasaydı ya, olmaz mıydı? ... Ah be Nine! ... Ah! ....
 

Ah be Nine! ... Ah! ...  

Nevzat Bilgiç
Sıla Benim Gurbet Benim
(Memleketime Şiirler)
isimli kitabımdan 

 
Toplam blog
: 11
: 400
Kayıt tarihi
: 22.03.11
 
 

Memleket Şairi Nevzat Bilgiç'in TANITIM YAZISI: Sıla Benim, Gurbet Benim 'Memleketime Şiirler' ve On..