Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '08

 
Kategori
Şiir
 

Ah bir çocuk olsam

Ah bir çocuk olsam
 

Yaşım beş, yedi-dokuz olsa
Yerler bembeyaz karla dolsa
Elimde eldiven, sırtımda parkem
Ah-ah şimdi bir çocuk olsam.

Şöyle baktım yaşım kırka bir var
Üşüyorum hava soğuk, kar var
Mazi ye daldım bak hasret var
Ah–ah şimdi bir çocuk olsam.

Şöyle elimde oyuncak kürek
Derdik arkadaşlar toprak sürek
Küçük bir tarla, bahçe yapardık
Ah-ah şimdi bir çocuk olsam.

Her yaş çağında güzel değil mi?
Üstümü çamurlar gelirdim
Annem bağırır ‘artık delirdim’
Sorardım ‘anne temiz değil mi? ’

Arkadaşım bağırır ‘gel piko oynayalım’
Olmaz kız oyunu o oynamam.
Diğeri ‘gel çelik çomak oynayalım’
Olmaz babam yasakladı oynamam.

İlle de çamur la oynarım ben
Sanki gerçekmiş gibi yapardık
Sürerdik yeri; kumu elerdim ben
Elenen kumu tohum yapardık

Beklerdik başında bitecek diye
Sanki ekin ektik hayvan yiye
Kendiliğinden yeşerirdi orası
‘Bak-bak la Veli yeşermiş burası'.

Sevinç çığlığıydı bağrışmalarımız
Çok olurdu anne diye yalvarmalarımız
Ah–ah şimdi bir çocuk olsam
Tek dövse babam, öfkeyle dolsam

Diz boyu kar olsa şöyle yatsam
Annem dövse de öyle ağlasam
Ayağıma kızak takıp da kaysam
Koşsam dağa taşa da çağlasam

Geçti işte bir ömür öylesine
Düşünür dururum böylesine
Dünya dönüyor gülmecesine
Ah-ah şimdi bir çocuk olsam.

17/02/2008 Yaşar Türkmen

 
Toplam blog
: 48
: 325
Kayıt tarihi
: 29.06.08
 
 

Şair- yazar 1968 Boyabat doğumlu şair- yazar, Yaşar Türkmen, Saraydüzü Yukarı Arım Köyü nüfus..