Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '10

 
Kategori
Dostluk
 

Ah bu yaşlar!

Ah bu yaşlar!
 

ÜSTÜM BAŞIM ŞİİR İÇİNDE...

Geçtiğimiz 4 Ağustos günü farkına varmadan 64 yaşa merhaba demişim ya… 1946 yılından 2010’a dek 64 yıl yaşamışım!... Daha ne kadar yaşarım, yolun neresindeyim, yaşın kaçta kaçı kaldı? Ne ben bilirim, ne bilen var, ne söyleyen… Fazla merak etmek de gerekli mi? Sanmam…

Gaziantep’te yayımlanan Olay Gazetesi’nde iki kardeş ben İzmir’den, ağabeyim Yaşar Tümbaş ise Belçike’dan aynı köşeleri paylaşırız zaman zaman. Yaşar ağabeyim 4 Ağustos günlü Olay Gazetesi’nde bir sürpriz yapıp, doğum günümde duygulu bir yazıyla şaşırttı beni. Olay’ın sanal ortamda yayınladığı sitede okudum bu duygulu yazıyı: “Bugün 4 Ağustos. Benden iki yaş küçük erkek kardeşimin doğum günü. Şöyle böyle 64 yıl geçmiş aradan ! 1946 yılında ilçe olan Oğuzeli'nde doğduğu için babam kendisine OĞUZ ismini vermiş. Bu şekilde tüm hayatı boyunca Oğuzeli'ni ve Oğuzelli’leri unutmasın diye herhalde? Bu yazımı kardeşim, Olay gazetesi yazarı ve şair Oğuz'a ithaf ediyorum "yaş günü hediyesi" olarak!”

Oğuzeli yıllarıma, ailemle yaşadığım çocukluk günlerime, ilkokuluma, arkadaşlarıma, komşularıma bir yolculuk yaptım ben de ağabeyimle. Eline, düşüncesine, gönlüne sağlık sevgili Yaşar ağabeyimin.

Gaziantep’ten şair, yazar, gazeteci, öykü yazarı dostum, hemşerim, ağabeyim Fevzi Günenç unutmamışım yaş günümü. ”İyi ki doğdun sevgili Oğuz Tümbaş! Böylece şiirler kazandırdın bize en güzellerinden, bir şair kazandırdın bize en hasından. Seni sevmekle guruluyuz.” Ben de sizi ve Gaziantep’ten tanıdığım, dost olduğum tüm şair, yazar, gazeteci arkadaşlarımla gurur duyuyorum, onurlanıyorum. Hepiniz var olasınız…

Bilgisunarın (internet) sosyal paylaşım sitelerinden yazar, şair dostlarım da sıcak ve içten duygularını paylaştılar 4 ağustos sıcağının arasında. Onların sesleri, yazıları, sözcükleri serinletti içimi, soluk aldım. Yıllardır şiiri, dostluğu, sevgiyi, TRT’li günleri paylaştığım şair Mehmet Sadık Kırımlı ağabeyim, iki gün önceden kutlamıştı. Öğretim görevlisi, öykücü Tülay Akkoyun Muğla’dan ses vermişti. Şair dostum Ahmet Günbaş ise şiir tepe adını verdikleri Çiğli Ege Koop’tan “Oğuz Abim, güzel Abim!” diye başlayıp şiirle, dostlukla, sevgiyle iletmişti duygularını.

Öykü yazarı dostum Hüsnan Şeker uzun bir “yıllarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr” la sını göndermişti. Şair dostum Fergun Özelli Nif dağı’ndan el etmiş “yeni yaşın sağlıkla, sevinçle, balıkla, rakıyla gelsin sevgili Oğuz Tümbaş, nice güzel şiirlerle." diye de eklemişti. Ben de o akşam dediklerini yerine getirdim zaten, Balıklıova Gerence koyunda. Denizin kıyıya vuran ve bana ezgi gibi gelen minik dalgaları eşliğinde yaş günümü kutladım.

İzmir Çiğli’deki evime komşu şair Hakan’in iletisi “haiku”ları kadar güzeldi:”üstün başın şiir olsun Oğuz abi…” Ne güzel dilek bu, sen de şiirden ve ezgiden, viyolonsel’inden kurtulmayasın sevgili Cem…

Eleştirmen, deneme yazarı dostum Hülya Soyşekerci de sıcak yaz gününün içinden merhabasını yollamıştı yoğunluğu arasında. Hacıbektaş Veli Dostluk ve Barış ödülleri geçtiğimiz günlerde sahiplerini buldu. Kısa öykü yarışmasında üçüncülük ödülünü “Karanlığa Kıvılcım Olacaksın” öyküsüyle Savaş Ünlü kazandı. Savaş da facebook’tan ünlemişti dileklerini. Ben de ödülünü kutluyorum…

Şair dost Fadıl Oktay Ankara’dan konuk oldu bilgisunarıma. Banu Kalyoncu Afyon’dan hem sanal ortamdan, hem de telefonla duygularımı paylaştı, uzun uzun şiirin tadıyla günüme ortak oldu. Yakın zamanlarda ilk romanı "Ah Mana mu"yla mübadele yıllarını yeniden yaşatan Handan Gökçek'in iletisini de unutmadım elbette.

Veysel Çolak’ın şiir Atölyesi öğrencilerinden şair dostum hemşerim Dilek Özan, İlker İşgören, Özge Kocatürk, Neslihan Perşembe de sözcüklerin duyarlığını yansıtmışlardı İzmir’den. Kuşkusuz şair Perihan Baykal’ı, Batısöz Dergisi’nin genel yayın yönetmeni Cengiz Koyuncu’yu, karikatürist, öykücü Sezer Odabaşıoğlu ’nu, halk ozanı Öztürk Erbek’i, Şadıman Şenbalkan’ı, Necmi Özkan’ı, eski TRT’nin başarılı radyo programcısı Neşe Ertüzün Bilginer’i, şiirin ve müziğin tutkulu adı Yasemin Şen’i, can dostum, başım sıkıştığında sığındığım yoldaşım, sevgili öğretmenim Leman Yöndemli' yi unutmam olası mı?

İnsan dostlarıyla, sevdikleriyle, komşularıyla, arkadaşlarıyla, aynı uğraşı paylaştıklarıyla güzel ve anlamlı. Yaşam şiire, sanata, yazına, doğaya sevgiye emek verenlerle daha farklı. Yaşlar gelir geçer. Önemli olan yaşamın gereğini doğru, tutarlı, düzeyli, akıllıca yerine getirmek. Dolu dolu yaşamasını, yaşamdan tat almasını bilmek. Yaşların sayısı arttıkça hüzün de pencereyi tıklatmıyor değil. Ancak her yaşa umutla, özenle, saygıyla, sevgiyle, tutkuyla bakmak önemli. O günden bu yana üstüm başım şiir içinde. Gönlüm dostlarımın içaçıcı, gönendirici sözcükleri, sözleriyle umuda taşıyor beni.

 
Toplam blog
: 178
: 1483
Kayıt tarihi
: 01.06.08
 
 

1946 yılında Gaziantep’in Oğuzeli ilçesinde doğdum. İlkokulu aynı ilçede, ortaokulu Ceyhan’da, li..