Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '09

 
Kategori
Felsefe
 

Ah Hayat;

Merhaba; HAYAT

Bu gün hep birlikte HAYAT hakkında düşünelim istedim.
Her gün bir şeyler yeniden doğuyor, bir şeyler ölüyor, başka bir şeyler de yer değiştiriyor.Her doğan yeni gün her şey için farklılıklara kucak açıyor.Aslında ne kadar basit ama ne kadar da mükemmel bir kaos içeriyor.Her şey olması gerektiği gibi.
İşte bu mükemmel karmaşanın içinde 'hayat' nerede? Herşey için aynı mı?
Seneler önce ‘Microcosmos’ adında bir film izlemiştim. Film deyince yanlış anlaşılmasın, Fransız bilim insanı bir çift (botanikçi), uzun günler, saatler ve yıllar harcayarak inanılmaz , belgesel nitelikte uzun metrajlı bir film çekmişler.Hatırlıyorum da unutmaktan korkarak o karanlıkta çantamdan çıkarttığım not defterime bazı notlar almıştım.Seneler sonra o kaydı piyasada buldum ve aldım.Sizlere de tavsiye ederim.Evrenin, hayatın çeşitliliği hakkında ne kadar bilgisiz olduğumuzu bir kere daha anlarız.

“HAYAT” çok değişken bir kavram. Canlıların hayat uzunlukları arasındaki farklılıklara bakalım.
Ortalama insan hayatı; 60-70 yıl
Kargaların;150-200 yıl
Ağustos böceğinin;1 gün
Çiçeğin;1 hafta-10 gün(dalında)

Dünyamızda yalnız bir konuda bu kadar çeşitlilik varken evrenin tek düze olduğunu nasıl düşünebiliriz?
Hayat bize verilen bir armağan. Onu olabildiğince hem kendimize hem de etrafımıza faydalı olabilecek şekilde kullanabilirsek bir anlamı olur. Yoksa gelip geçen sıradan günler, yıllar ve de zamandır.
Acaba HAYAT ve ÖMÜR arasında bir fark var mı? Bence sanki var. Sanki HAYAT, ÖMÜR’ün elbisesi gibi.Bedenin, ruhun elbisesi olduğu gibi. Düşünelim bakalım, ne dersiniz!
17/04/2009

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..