Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '16

 
Kategori
Deneme
 

Ah penceremin tozu…

Prof. Dr. Hamdi TEMEL
 
www.hamditemel.com
 
Ah be kuzucum, beni ağlatan yazdığın nasıl bir şiirdi bu. Hangi duygular ile yazmıştın ki bütün benliğini kaplamıştı duyguların. Senin kılına bile zarar verilmesini istemeyen ben, gözüne çöp battığında bile senin yerine ağlayan ben; o hainlerin yaptığı darbeyi o körpecik yüreğinde ah keşke hissettirmeseydim. Elimden gelseydi de seni öyle bir sarsaydım ki bütün acıları, ıstırapları senin yerine sadece ben yaşasaydım. O darbenin kokusunu bile duyurmasaydım sana be kızım. Sen ve tek kaygısı kırılan oyuncağı olması gereken tüm çocuklar, kalbi tatlı heyecanlarla çarpması gereken tüm gençlerin hiç biri, hiç biriniz yaşamasaydınız bu korku ve kaygıları… Yaşadığımız bu elim darbe girişiminin, kızımın körpecik yüreğinde oluşturduğu korku ve kaygıları dile getirdiği şiirini bu haftaki köşemde paylaşmak istiyorum. Allah’ım bir daha kızıma böyle darbe şiiri yazdırma ne olur… Ne olur çocuklarımıza korkudan, endişeden uzak güvenli ve sevgi dolu bir gelecek nasip et…
 
Ah penceremin tozu
 
 
Seni görmeden çektiğim perdelerin son günüydü.
Yatağımın en boş vermiş köşesiydi bugün,
Üç kuruşluk yarın planlarım kırık bir sehpanın üzerindeydi.
Vatan ağlıyordu…
 
Ah penceremin tozu,
Mezar taşında gördüm seni.
Tanıdık bir gülümsemeydi toprağının kokusu,
Eskitmişim çehreni
Sen hiç mezar taşında gülümseyen bir ana gördün mü?
Vatanın emanetiydi yavrusu,
Sen sağ ol diye attığın adımlardı.
Gözyaşlarını kalbine akıttı anası
Yaradan'a emanetti yavrusu
Öldüremezdi hain dokunuşu…
 
Ah penceremin tozu,
Bu gece bütün perdelerden nefret ettim.
Çekiştirdim tülün kalitesiz beyazlığını
Penceremin kulpuna küfrettim.
Güneş ışığını zerrelerimde hissettim.
 
Ah penceremin tozu,
Ne çok korkmuşum seni görmekten
Sen değil miydin odamı kasvetle nemlendiren?
Sildim de anladım…
 
Ah penceremin tozu,
Penceremin demirleri kadar güçlü olmak istedim.
Kırılmaz ve hissiz.
Utandım toz bezimden,
Varlığa düşmek istedim.
Ne çok yıldız varmış gökyüzünde,
Vatan kokusu burnumu sızlattı.
Dolabımın üstünde babadan kalma bayrağım,
Bastırdım göğsümün orta yerine...
 
Ah penceremin tozu,
Demirler güçsüzdü göz kapaklarımda artık
Kırdım kekremsi siyahlığını
Hiç acıtmadı.
Atladım penceresinin demirlerinden sarkmış insanların arasına,
İnandıklarım kalbime sıkışmıştı.
Kalabalığa karışmak istedim.
Avuçlarımdaki tozu penceremden içeri sıkıştırdım.
Duamı savurdum sakladığım vicdanıma…
 
Ah penceremin tozu,
Elini tuttum küçük bir çocuğun,
Bayrağımın en kırmızısını onunla paylaştım.
Avuçlarında geleceği gördüm,
Gördüm de; büyüdüm.
 
Ah penceremin tozu,
Gözümden sakındığım
Babaannemin duasını perdemin kenarına işlemiştim.
Giderken bıraktığı namaz örtüsünde kaybolmak istedim.
Vakitsiz okunan ezana gülümsedim…
 
Ah penceremin tozu,
Senin ardını görmeyeyim diye renkli perdeler kuşanırdım.
Ne güzeldin sen penceremden dışarı,
Gün ışığı...
Ah penceremin tozu,
Benzetmeleri şiirlere saklardım.
Birde babamın yüzüne
Alnının üstünde bir kırışıklık vardı,
Dedemin giderken anı bıraktığı,
Dudağının kenarında bir kırışıklık vardı
Babaannemin giderken bıraktığı;
Duasıydı...
 
Ah penceremin tozu,
Uyanmalıyım.
Penceremi açmalıyım.
Haykırmalıyım...
 
ŞUHEDA NUR TEMEL
 
 
Toplam blog
: 233
: 209
Kayıt tarihi
: 12.12.13
 
 

Prof. Dr. Hamdi Temel, 1966 yılında Sorgun'da doğdu, İlk ve orta öğretimini Sorgun'da tamamladı v..