Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ah şu kadınlar...

Ah şu kadınlar...
 

Dinlerin ya da mitolojinin kadının yaratılışı ile ilgili olumsuz söylemlerine, zaman zaman bir kadın olarak benim de inanasım gelir. İster kaburga kemiğinden yaratılmış olsun, ister balçıktan, ister mısırdan, malzemesi ne olursa olsun kadınla ilgili varsayımlar birbirini tamamlar nitelikte. Yüzlerce hatta binlerce yıldan beri, kadının varlığı kötülüğün de ortaya çıkışı olarak sembolleniyor. Eee atalarımız yüzyıllardır farklı anakaralarda aynı sonuca varıyorsa, vardır bir bildikleri. 

İçgüdüsel olarak savunma mekanizmam devreye girmeye çalışsa da, süregelen bu görüşlerin gerçeklik payının yüksek olduğuna inanıyorum. 

İnanıyorum, çünkü topluma bakıldığında biz kadınların ne kadar hesapçı, kıskanç, oyunbaz, bencil canlılar olduğumuzu görebiliyorum. Kimimiz bu düşüncelere karşı çıkacaktır, anneliği öne sürerek. Anne olmanın fedakarlık gerektirdiğini söyleyecektir, bencillikle alakası olmadığını. 

Ben de bir anne olarak çocuklarımızı dahi, kendi egolarımızı tatmin etmek için doğurduğumuzu söyleyebilirim. Öncelikle neslimizi sürdürme içgüdüsüyle çocuk sahibi olmak isteriz, sonra annelik duygusunu tatmak için. Ama arka plandaki sebepler biraz daha farklıdır aslında: Yalnız kalmamak için, yönetmek için, oyalanmak için, yaşlılık günlerimizin garantisi için... 

Bir hamura şekil verir gibi şekillendirip yönetiriz çocuğu, ihtiyaçlarını karşılayarak işe yaradığımızı hissederiz, eviçi ilişkilerdeki duygusal eksikliği onunla tamamlamaya çalışırız, sorunlardan kaçtığımızda bir liman oluverir çocuk. 

Erkek kardeşin olmadığı bir evde büyüyen ben, erkek çocuğunun bakış açısını şimdilerde oğlumda gözlemliyorum. Fark o kadar barizki. Arada kuşak farkı olmasına rağmen onun yaşlarındaki halimin böyle olmadığını hatırlayabiliyorum. Erkekler olgun yaşlarda bile çocukluklarındaki bu düz bakış açısını kaybetmiyorlar, kadınların şikayeti de tam bu noktada başlıyor. Biz kadınlarsa dolaylı yolları, düz yollara tercih ediyoruz, çünkü oyunları seviyoruz. 

Halbuki şikayet edip durduğumuz erkekler de başka annelerin ürünü, şikayetin ucu yine dönüp dolaşıp bizi buluyor. 

Sevgi ve Saygılarımla... 

 
Toplam blog
: 26
: 4041
Kayıt tarihi
: 06.10.10
 
 

1974 Tunceli doğumluyum. 1996 Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi mezunuyum. Folklorik müzik ..