Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '13

 
Kategori
Kitap
 

Ahmet Ayaz'dan Sihirli Mektuplar

Ahmet Ayaz'dan Sihirli Mektuplar
 

Annem

Gülüşlerini

Papatya çiçeklerinde gördüm

Ve topladım dürdüm annem

Papatya çiçeklerini

 

Mutluluğum

Zamanın sesinde saklı

Ak güvercinler uçarken

Umutlarımda

Ağlayan çocuk

Bir yoksul kadının gözyaşları

Alıp götürdü sevincimi

 

Ben, yepyeni bir dünyada,

Yeniden doğmak istiyorum

 

Annem.

( s. 08 )

Efendim bu  özgün dizelerin sahibi Gaziantepli şairimiz Ahmet Ayaz’ın  bana  son gönderdiği  “SİHİRLİ Mektuplar” ( 2013 ) adını  taşıyan kitabından  alıp, sizlere sundum. Ahmet Bey'in soyadı “  Ayaz “ olmasına karşın o daha çok lirik, sıcak ve coşkulu şiirler yazıyor. Şiirleri insanı sarıp sarmalıyor, sıcakkanlı bir insandır. Zaman zaman şiirlerini çeşitli sanat dergilerinde, sanat sayfasını hazırlayan gazete ve seçkilerde A,  Ayaz’ın şiirlerini zevkle okuyorum. Çalışkan ve üretken bir yazın eridir. Uzun yıllardan beri onu sanat çevrelerinde görüyor ve yazdıklarını okuyorum.

Bana gönderdiği bu şiirler kitabı ( Sihirli Mektuplar ) Gaziantep’te 2013 yılında  Çağrı Kitapevi yayınları arasında gün ışığına çıkmıştır. Kitap  cep kitabı büyüklüğünde olup teremiz bir kapağı ve baskısı vardı. Kitap 56 sayfadan ibaret olup, bir albenisi vardır. Kitabın arka kapağında şairimizin bir fotoğrafı ve Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özpay’ın Ahmet Ayaz hakkındaki düşüncelerine yer verilmiştir. İsterseniz Sayın Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özpay’dan izin alarak onun bu yazısından birkaç cümle alıntı yapmak istiyorum: “

"Ahmet Ayaz, hecenin başarılı temsilcilerinden biridir. Aynı başarıyı serbest tarzda yazdığı şiirlerinde de sürdürüyor. “Sihirli Mektuplar”, yıllarını şiirle yoğrulmuş bir şiir emektarının son ürünüdür. Onun şiiri, Köroğlu’ndan, Dadaloğlu’ndan, Yunus Emre’den, Mevlana’dan sesler ve izler taşıyor. Bir yanıyla iyimser, insan sevgisiyle doludur. Ancak vatana yönelik tehditler olursa bu mülayim ses milli bir duyarlıkla sertleşmeye başlıyor” diyor.  

Kitabın  giriş bölümünde  ünlü şair ve yazarlarımızın  Türk şiiri hakkındaki görüşlerine de birkaç  cümle ile yer vermişlerdir.

Örneğin Cahit Sıtkı, Orhan Veli, Hasan Hüseyin, Münis Faik Ozansoy, Nazım Hikmet, Necip Fazıl Kısakürek, Ahmet Hamdi Tanpınar. Abdülhak Hamit , Nurullah Ataç ve Yavuz Bülent Bakiler  gibi usta şair veyazarların   görüşlerinden  alıntılaralmış, şiirimiz konusundaki görüşlerine  birer pencere açmışlardır. Bu  seçkiyi yaparken sağcı, solcu   v.s.  asla düşünmemiştir. Sanatımız adına hepsini   evine konuk etmiş ve  bağrına basmıştır.Bu açıdan  ben de takdir ettim. Şahsen benim evimde  kitaplığımda   bu her iki grubunda  yerleri vardır. Hepsini de sever  ve sayarım. Sanatımız ve kültürümüz adına bir ayırım  yapmak  benim de   hoşuma gitmiyor...

Kitabın son bölümünde yine Ahmet Ayaz  hakkında  daha önce  "kimler ne yazdı, Neler Yazdılar"  bölümüne bir  vefa örneği   şair  ve yazarlarımızı  da unutmamışlardır.  Bunların da adlarını  yazmak istilyorum:

Ertuğrul Karakoç, Temer Abuşoğlu, Ziya  Çil, Reşit Güngör Kalkan, Gürsel Güzel, Abrdullahn Çağrı Elgün,Sabit  İnce,Mehmet  Zeki  Akdağ  İbrahnim Halil Aycan, Mehmek Kara, Dr. İrfan Yılmaz, Dr.M.Kazım Erkent, Lütfü Kılıç  ve bu satrların yazarı Abdülkadir Güler'e  yer vermişlerdir. Ben şahsen beni  unutmadıkları  için aynrıca   bu kadirşinaslığına , vefalı  oluşuna teşekkür etmek istiyorum....Sevgili  Ahmet Ayaz hiç bir şey kaybetmemiştir, bir vefalı oluşunu   yerine  getirmişlerdir  . Ahmet Ayaz 'ın şiirlerinde Atatürk, vatan, bayrak , anne , baba   ve  ata sevgisi , memleket  sevgisini   lirik ve  anlaşılır  dizelerle   oluşturmuştur. O şiirlerinde acılarını ,özlemlerini. aşkını ve sevgilerini ayrıca   akıcı bir şiir diliyle   kimi yerde  serbest ve  kimi  yerde düzenli bir hece örgüsü içinde yaşatmaya çalışmıştır  ve bundan da  bayarıya ulaşmıştır.Buaçıdan  şair Ahmet Ayaz'ı  kutluyor ,ekinin bol olmasını diliyoruz...

Sözün özü  Ahmet Ayaz şiirimiz iyi tanıyor, bu aland haklı olarak şiirle yazıyor ve  bu alanda da  başkalarının takdirini  kazanıyor. Şiirlerinde  derme, çatma  sözcük bulamazsınız. Türkçesi dili sade ve  akıcı ve duru yalın bir Türkçsi vardır. Şiir ırmağında  doludizgin şiirler vardır.Bu açıdan  kutluyor ve başarılarının devamını diliyorum.Sözlerimi bir şiiriyle bağlamak istiyorum:

BEN BİR TÜRKİYE 

Ben bir Türkiye

Sofram,

Halil İbrahim sofrası

Bütün nimetler boldur

Güçlü isen testini

Doldurbildiğin  kadar doldur

Zayıf sona kalır

Kimsesizler donakalır

Bu denizin dibinde...

Sihirli Mektuplar (2013 )  Ahmet  Ayaz  / s: 14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..