Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '10

 
Kategori
Müzik
 

Ahmet Kaya'nın Müjgan'ı kim?

Ahmet Kaya'nın Müjgan'ı kim?
 

Atilla İlhan anlatıyor ;

12 Mart sonrasının kahır günleriydi. Bir sabah radyoda duyduk haberi. Deniz'lere kıymışlardı. Karşıyaka'dan İzmir'e geçmek için vapura bindim. Deniz bulanıktı, simsiyah alçalmış bir gökyüzünün altında hırçın, çalkantılı...nAcı bir yel esintisinin ortasında aklıma düştü ilk mısra... Vapurda sessiz ve sakin bir köşe buldum ve yüksek sesle söyledim. Vapurdan indikten sonra da rıhtım boyunca bu ilk mısraları tekrarlayarak yürüdüm.

*Bir yangın ormanından püskürmüş genç fidanlardı

*Güneşten ışık yontarlardı sert adamlardı

*Hoyrattı gülüşleri, aydınlığı çalkalardı

*Gittiler akşam olmadan ortalık karardı

6 Mayıs 1972

Ahmet Kaya'nın "Müjgan" ını biliyordum dedim ya...

Gelin birlikte okuyalım!

O Mahur beste çalar...

Şenlik dağıldı bir acı yel kaldı bahçede yalnız

O mahur beste çalar müjganla ben ağlaşırız

Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne de saz

Kederli yalnızlığımda sıralı sırasız

O mahur beste çalar müjganla ben ağlaşırız

Bir yangın ormanından püskürmüş genç fidanlardı

Güneşten ışık yontarlardı sert adamlardı

Hoyrat'tı gülüşleri aydınlığı çalkalardı

Gittiler akşam olmadan ortalık karardı

Bitmez sazların özlemi daha sonra, daha sonra

Sonranın bilinmezliği bir boyut ki onlara

Simsiyah bir teselli olur belki kalanlara

Geceler uzar hazırlık sonbahara

Ahmet Kaya'nın "Müjgan'ı" kimdi?

Aaaa... Vallahi öyle biri yok !

Geçtiğimiz günlerde bir Tv. Kanalında dinlediğim haberden esinlendim:)

Ahmet Kaya hakkında haber geçen muhabir; "Yanında sanki Müjgan varmış gibi" dedi de...


Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..