Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '19

 
Kategori
Dostluk
 

Ahmet Özer'e Mektup (2)

EĞİTİMCİ YAZAR ve  ŞAİR AHMET ÖZER'E MEKTUP (2) 

     Söke: 30 Ağustos 2019

Sevgili sanatçı dostum Ahmet Özer,

Bana göndermiş olduğunuz koca bir koli halinde ulaşan değerli kitaplarınızı aldım.  Öncelikle sizlere teşekkür etmeği bir görev ve borç biliyorum, sağ olunuz, var olunuz efendim.  Sizlere mektubumu el yazı ve mavi bir kalemle yazmayı çok isterdim. Çünkü en güzel ve samimi sıcak mektuplar mavi veya siyah dolma kalemle ve el yazı ile yazılan mektuplardır. Yazım düzenli olmadığı için bilgisayarla yazıyorum.  Bu nedenle beni hoş görmenizi dilerim. Belki de sizin de tanıdığınız (Mahmut Özay’ın öz yeğeni, Mehmet Aydın ve Şinasi Özdenoğlu’nun en yakın arkadaşı) Eski Aydın  Milletvekillerimizden  Mustafa Kemal Yılmaz  bir sözünde şöyle derdi: ”En güzel ve kalıcı mektuplar elle ve  mavi  veya siyah dolma kalemle  yazılan mektuplardır. Ve sonradan ekliyordu: “Var mıdır mektup gibisi, mektup olsun da, çamurdan olsun“ diyordu.  Yeri gelmişken bu güzel insanı rahmetle anmadan geçemeyeceğim.  

Bana armağan edilen kitaplarınız:  Sordum Söylediler / Ahmet Özer, Anadolu Sanat Yayınları, (1996), Bir Düşün Ardından / İnceleme, Araştırma, Deneme,  A. Özer, Damar Yayınları ( 2005),  Ağızda Dilleri Gördüm – A.  Özer, İsim Yayınları- 2012,Sesime Ses Verenler / Söyleşiler, A. Özer- Panama yayınları, (2015), Çığlık, Ahmet Özer, Kıyı Yayınları (2011), Sulusepken / Denemeler, A. Özer, Kıyı Yayınları  (2014 ), Düşlerine Tutundum/ Söyleşiler – 2, A. Özer, Panama Yayınları (2015), Çocuklara Varken – Ahmet Özer, Çocuklara Öyküler,  Resimleyen: Yıldız Cıbıroğlu,  Kıyı Yayınları( 2017, Ahmet Özer’den Çeviri Şiirler / Wıth THE SOUND OF SA DENİZİN SESİYLE / )  Çeviren: Translated by: Yaprak Damla Yıldırım Eylül ( 2018 ),  Özellikle  “ Ağızda Dilleri Gördüm “ adı geçen Aydınlı öykü  yazar  öğretmen Mahmut Özay’dan söz etmenize  sevindim. Torunu Uğur Özay ‘la Kuşadası’nda tanıştım. Ayşe Şen’in hazırladığı kitabı bana da ulaştı.    Kaynakların çoğunu ben ona vermiştim. Mahmut Özay’ın öykü kitaplarını inceledim ve 2004 yılında onun için bir kitap hazırladığım. Mahmut Özay Hayatı, Sanatı, Eserleri Ve Eserlerinden Seçmeler Aydın- 2004 yılında yayınladım. Birini sizlere armağan ediyorum. Arşivinizde kalsın diye düşünüyorum.  Yaklaşık 75 YIL önce Söke’de öğretmenlik yapan Mahmut Özay’ın hayat öyküsünü yazmak, ta Mardin’den gelen bendenize kısmet oldu.  Bunun üzerine Kuşadası’nda “Öykü ve Şiir Günleri “ yapıldı ve adı Kuşadası’nda bir sokağa verildi. Mahmut Özay (1908 - 1981)  Şu anda Kuşadası / Adalızade Mezarlığında huşu içinde yatmaktadır. Hemen biraz yakınında şair Sunullah  Arısoy ‘da yatıyor. Her ikisini de saygıyla ve rahmetle anıyorum.       

Aziz kardeşim,

Yukarıda adını verdiğim kitaplarınızdan ”Sesime Ses Verenler, 0 Bir Düşün Ardından, Sulu sepken ve Düşlerine Tutumdum” güzelim, sevgi dolu, hasret ve özlem dolu kitapları bir bir keyifle okuduğumu belirtmek isterim. Bunlardan  “ Yaşamı Şiire Dönüştüren Şair Mehmet Aydın,” Anadolu İnsanının Yalnızlığını Aşk Ve Lirizm Şiirimizin Kavgası Bitmez  Şövalyesi  Şinasi Özdenoğlu,   Yine Şinasi Özdenoğlu’ unun  “ Her Aşk Bir Titanik “ adlı kitabını  tanıtan  yazınız,  bunlardan   başka   edebiyatımızın ve şiirimizin  köşe taşlarından olan  ve benim de çok sevdiğim şair ve yazarlarımızdan   Yahya Kemal,    Fazıl Hüsnü Dağlarca,  Necati Cumalı, Cahit Külebi,  kadın Şairlerimizden  Gülten Akın,  Edip Cansever,  Turgut Uyar,  İlhan Berk, Cahit Sıtkı Tarancı,   Ziya Osman Saba, Şeyh Galip, Ömer Hayyam, Divan şairlerimizden Baki ve Nedim, Yeni Şiirimizin ilk öncülerinden Orhan Veli, Melih Cevdet,  Oktay Rifat, Sait Faik, Sabahattin Ali, Nail Tirali, Oğuz Tansel, Nezihe Meriç, Muzaffer Hacıhasanoğlu, Metin İlkin,  Hukukçu şair Subutay Hikmet ve Emin Özdemir, Ataol Behramoğlu,. Öner Yağcı, Rüştü Onur, Orhan Uçkan, Nabi Ücüncüoğlu, İsmet Zeki Eyupoğlu, Tahsin Saraç, Fikret Otyam, Orhan Kemal Yaşar Kemal,  Fakir Baykurt, Nazım Hikmet, Hasibe Ayten Nezihe Meriç, Rıfat Ilgaz, Hasan Hüseyin Korkmazgil, Azime Korkmazgil, Baki Akgül,   Ömer Faruk Toprak, Ceyhun Atuf Kansu, Mahmut Makal, Vecihi Timuroğlu, Bedrettin Cömert, Nevzat  Üstün, Bedri Rahmi Eyupoğlu  ve Sökeli yazarlarımızdan  Samim Kocagöz,  Halil Kocagöz, Ferzan Gürel ve Orhan  Çubukçu’dan söz etmenize sevindim. ( Ağızda Dilleri Gördüm / Sy:180,181184,185) Sanatımızın ve kültürümüzün köşe taşlarından bu gibi isimlerle ilgili düşüncelerinize ben de aynen katılıyor ve imzamı atıyorum.  Adanalı şair dostum Mustafa Emre’yi yazılarınız arasında görünce daha da sevindiğimi belirtmek isterim. (Sulusepken / A. Özdemir  /  Deneme Kıyı  ,S: 176-178 )  

Sayın Ahmet Özer,

Mektubum biraz uzadı,   sizleri de meşgul ettim. Çünkü zamanın sizin için nedenli yararlı olduğunu biliyorum.  Ancak kendimden söze etmedim.  Ben 1946 yılında Mardin ili, Kızıltepe ilçesine bağlı Esenli köyünde doğdum.(Eski adı Girmelhep‘tir). O yıllarda köyümüze  (1955- 56) aşı için gelen bir doktorun tavsiyesi üzerine, köyümüzden dört kişi  okula yazdırdılar. Ben de onlarla birlikte idim.  Yayan olarak her gün  devamlı olarak Kızıltepe’ye gidip  geldik. Ben orta halli bir aile çocuğu idim.  Arkadaşlarımın hiç biri ortaokula gitmediler ben yalnız ortaokul ve daha sonra Diyarbakır  Erkek ilköğretmen Okulu’na  gitmeği başardım. 1965 Öğretmen olarak Kırşehir  / Çiçekdağı’nda görev aldım. Kırşehir ünlü ses sanatçısı ve Bozkırın Tezenesi Neşet Ertaş’ı burada tanıdım.

Daha sonra Diyarbakır Eğitim Enstitüsü (1976) ve Eskişehir Anadolu Üniversitesinde ön lisansımı tamamladım. (1992)  Hayat öyküm size gönderdiğim  “ Sanat ve Edebiyat Dünyasında Elli Yıl böyle Geçti”  kitabında özetle halinde yazılıdır. O günden bu yana yaklaşık 55 yıldır sanat ve edebiyat ortamında bir şeyler okumaya ve yazmaya çaba gösteriyorum.  Benim için bir şeyler yazarsanız kıvanç duyarım. Sizleri de izliyor ve okuyorum. Tek kelime ile yazmak yaşamaktır ve söz uçar yazı kalır bağlamında yazıyorum. Kitaplarınız için de ayrıca yazacağım. Türk edebiyatına, Türk Kültürüne  uzun yıllardır  öğretmenliğiniz yanısıra  koşarcasına  hizmet veriyorsunuz. Bugüne değin 30 dan fazla   eser  / kitap  kazandırdınız. Sizi yürekten kutluyor ve de candan tebrik ediyorum.  Kitaplarınız  için bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum. Yüreğinize sağlık ve okuyucularınız bol olsun diyorum.          

        Abdülkadir GÜLER

         01.09.2019 SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..