Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Ahmet Tufan Şentürk'e saygı

Ahmet Tufan Şentürk'e saygı
 

Ben Toroslardan gelmiş bir halk çocuğu

Hileli, hesaplı, düzenli değil

Dağlardan, derelerden

Selam getirdim güç getirdim,

Yaşama gücü getirdim direnme gücü

Nergisler, laleler, kır çiçekleri

Dağ yemişi, çam sakızı

Çıkınımda şepit, tuz, biber, soğan

Hor bakmayın, yüksünmeyin

Alın kabul edin, işte yüreğim

Seven gönlümü getirdim size armağan.( 1 ).

Bu dizelerin sahibi şair Ahmet Tufan Şentürk' tür. Ancak o, bugün yok aramızda.

Bu yazımda kısaca Ahmet Tufan Şentürk'ü tanıtmak istiyorum. Ahmet Tufan Şentürk, Konya ili Ermek İlçesi'nin ( Lamos ) Esentepe köyü doğumludur. (1924). 12-13 yaşlarında anne ve babasını kaybetti. Zor şartlar altında büyüdü. İlk ve orta okuldan sonra İstanbul Haydarpaşa Lisesi'ninden mezun oldu. Bir süre Ankara Hukuk Fakültesi'ne devam etti.Ancak maddi imkansızlıklardan dolayı devam edemedi. Askerliğini yedek subay olarak tamamladı. 1948 yılında Ankara Valiliği Özel İdare Müdürlüğü'nde görev aldı... 1950 yılında HİSAR dergisinde yazmaya başlardı. Ankara Nümüne Hastanesi'nde görevli Fahriye Gökçenle evlendi. Çocukları olmadı. Eşini 03- 12- 1976 yılında kaybetti. Bir daha da evlenmedi. Ankara Valiliği Özel İdare Mürdrülüğü'nde İstimlak mürdürü iken 1975 yılında emekliye ayrıldı. Konya, Ermenek İlçesi'nin Esentepe (lamos), köyünde bir okula adı verildi ve burada açılan bir halk kütüphanesine bütün kitaplarını armağan etti.(2000).

Ahmet Tufan Şentürk'ün yayınlanmış kitaplarından bazıları: Sarhoş Dünya Şiirler, ( 1985), Mustafa Kemal (1966), Allah Versin ( 1969), Çakır dikeni ( 1971), İnsanlık Şarkısı( 1976), Hepsinden Güzel ( 1986), Sevgiyle ( 1988), İnsanlık Şarkıları( 1998), Yarası Olan Gocunsun / Denemeler, ( 1999), Gidenler-Kalanlar( Gerçeklmer, Yayanlar / Denemeler, Anılar, ( 1999), Ahmet Tufan Şentürk 'e Armağan ( Mustafa Ceylan), 2000, Ahmet Tufan Şentürk İçin Neler Dediler ( Mustafa Ceylan, ) 2002, ), Doğumununz 80.Yılında AhmektTufaenŞentürk- Prof.Dr. SaimSakaoğlu (1999-2002), Şölen ) 1991), Selam SizeTüm İnsanlar ( 2000), Gibi yayınlanmış kitapları vardır.Yine Armağan 1, 2, 3 Dr. İsa Kayacan'la birlikte (2004), Yayınlanmış eserleri vardır.

Ahmet Tufan Şentürk yurtiçinde ve yurtdışında birçok toplantılara, sempozyumlara katılmış ve sanat., kültür içerikli birçok bildiriler sunmuştur. Hayatı ve eserleri konusunda tezler hazırlanmıştır. Ahmet Tufan Şentürk'ün şiir ve yazıları Hisar, Kemalist Ülkü, Çaba, Bayrak, Oğuz, Fırat, Gurbet, Size, Eflatun, Güneyde Kültür, Günce, Dil Dergisi, Çele, Defne, Yeni Defne, Çağrı, Türk Dili, Tarla , Gülpınar, Tasvir, HürAnadolu, Orta Doğu gibi yayın organlarında yayımlanmıştır. ve birçok seçkilerde de katkıdabulunmuştur. Sanat ve kültür alanında birçok ödülü vardır.

Aslında Ahmet Tufan ŞENTÜRK, bir SEVGİ ŞAİRİ idi. SEVGİ konusunda bir ara kendisiyle bulunduğum bir sohbet sırasında aynen şöyle diyordu: "Sevgiden ve dosttan mahrum olan bir kimse kuru bir ağaç gibidir.Yüreğinde tertemiz sevgi, çevresinde gerçek dostları olan kimseler de çiçekli ve meyveli ağaçlar gibidir.. Sevgi güneş gibidir, içimizi, dışımızı aydınlatır. Sevgi isanı güzelleştirir. Seven ve sevilen insanların çirkini yoktur. Seven insanın yüzü güleç ve dili tatlıdır. Yurt sevgisi, evlat sevgisi, aile sevgisi bir başkadır. Bunlar şiirle, yazıyla anlatılmaz.Seven ve sevilen kişiler daha güçlü ve daha mutludur, hatta daha sağlıklıdır. Şöyle veya böyle kim ne derse desin, sevgisiz ve dostsuz yaşanmaz." diyordu.

Ahmet Tufan Şentürk babacan bir insandı. Ne zaman Ankara'ya gitsem yanına uğrar, çayını, kahvesini içerdim. Yüreği vatan, insanlık sevgisiyle doplu iddi.Yazılarında ve şyiirlerinde yapıcı ve birleştirici idi. Çığırtkan ve isyankar değildi. Samimi bir Atatürkçü idi. Aslını inkar etmeyen, unutmayan bir Köylü efendisi idi. Birçok şairin manevi babası olma onurunu yaşıyordu. Bundan da mutluluk duyuyordu..Ben de onu gurla manevi bir baba olarak görüyordum. O da bana "evladım" diye hitap ediyordu.

Ben de onu ölünceye kadar hep manevi baba olarak tanıdım, .1970''lerden vefat edinceye kadar dostluğumuz devam etti. 9 Mayıs 2005'te Ankara da vefat etti. Ancak cenazesi Köyüne götürüldü. Vefalı bir insandı Ahmet Tufan Şentürk. Vefatının beşinci yılında rahmetle ve saygıyla anıyorum. Ölümünden bir yıl önce ona bir DÖRTLÜK ŞİİR armağan etmiştim. Fazlasıyla sevinmişti ve telefonla beniaramış ve teşekkür etmişti. Tekrar rahmetle anıyor ve bu dörtlüğümü buraya sunuyorum:

TOROSLARIN ÇOCUĞU

Manevi babam Şair Ahmet Tufan ŞENTÜRK 'e saygılarımla...

TOROSLAR'IN ÇOCUĞU AHMET TUFAN ŞENTÜRK'E

YÜREĞİ SEVGİ DOLU, BAYRAK, VATAN VE TÜRK'E

ADAM GİBİ ADAMDIR, ÇOĞUMUZUN BABASI

CUMHURİYET ŞAİRİ, BAĞLIDIR ATATÜRK 'E...

Abdülkadir GÜLER

1- Armağan 3, Ahmet Tufan Şentürk / Dr. İsa Kayacan Ankara 2004.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..