Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '12

 
Kategori
Yapı / İnşaat
 

Ahşap karkas arası gazbeton dolgulu duvar sistemi!

 

Sizlere değişik bir yapı sisteminden bahsedeceğim.

Ahşap karkas arası gazbeton uygulamalı duvar sistemi.

Bu modeli 1997 yılında Akyazı’da denemiştim ilk önce. Sistem, 5x15 ebadındaki ahşap taşıyıcı dikmeler arasına 15’lik gazbeton ürünün poliüretan köpükle monte edilmesi esasına dayanıyordu.  

İki yıl önce evi görmeye gittiğimde hiçbir sorun göremedim.

Aslında bu sistemi maliyeti ucuza getirme amacıyla yapmıştım. Gerçekten de emsallerinden daha makul bir giderle ve de daha çabuk bitmişti.

Binayı yaptığım yıllarda ülkemizde mantolama sistemi yoktu. Sıva ile duvarları kapatmıştık.  Şimdi bir de mantolama uygulaması ile desteklenirse çok daha iyi olur düşüncesindeyim.

Ülkemizde yalıtıma yeni yeni önem verilmeye başlanıyor. Ki bu mecburi olacak.

Bir de insanımızın betonarme hastalığı bitmeli.

Bahsettiğim sistem üç katlı müstakil binalar için dahi uygulanabilir bir yöntemdir. Ama insanımız tepesinde koca bir kütle betonu daha mı emniyetli görüyor bilmem; vazgeçemiyor.

Tek katlı, iki katlı ve dahi üç katlı müstakil binalarda – taşıyıcı karkasın güçlendirilmesiyle- bu yapı sisteminin tercih edilmesi gerektiği inancındayım.

Ayrıca; yapacağınız binalarda görselliğin de çok önemi var. Binada estetik, ekstra bir maliyet almıyor. Her bölgenin kendine has bir görselliği var. Ben Amasya’dan tutun da, Safranbolu, Taraklı, İznik, Muğla gibi bölgelerimizi dolaştım. Gerek iklim ve gerekse ihtiyaç şartları dolayısıyla bölgesel bir özgünlüğün var olduğunu gözlemledim. Bundan hareketle,  buralarda yapılacak yeni yapıların yöresel dokuya uygun olması şartının getirilmesi kanaatindeyim.

Yani yöresel standart getirilmeli. Bunu belediyeler yapacak. Müracaat edildiğinde seçenekli tip projeler verilecek ve aslına uygunluğu kontrol edilecek.

 

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..