Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '08

 
Kategori
Dünya
 

AİDS-li hayat

AİDS-li hayat
 

bir anlık hazz için hayatınızı riske atmayın!


"AİDS-le Mücadele" başlıklı gazeteci müsabakasında en iyi maariflendirme yazarına ödül verilecekti. Ben de müstakil yazar olarak bu müsabakaya katıldım.
Önümde iki ay süre vardı ve ben etkili, dolgun bir makale yazmak için AİDS-li hasta ile görüşmenin önemli olduğunu düşünerek "AİDS-le mücadele Merkezi"ne gittim. Anonimliğini korumak yemini ile HİV taşıyıcısı, AİDS-li bir hasta ile görüşmem için yardımda bulunmalarını rica ettim.
Ama Merkezin müdürü kesinlikle buna karşı çıkarak "her hangi bir kelimenizle, cümlenizle bu hastanın anonimliğini bozarsınız", diye hiç yardım etmedi.
Çıktım dışarı ve bu amacıma nasıl ulaşa bilirim diye kara kara düşünmeye başladım.
Merkezde özel kurum olan başka bir AİDS-le mücadele Cemiyeti vardı.
Ben bir sonraki gün tekrar o Merkeze gelip özel Cemiyetin müdürü olan genç adamla konuştum ve yeminim üzere beni AİDS-li hasta ile görüştüreceğine söz verdi...
Onunla tanıştığımda AİDS-li hayatın nasıl ola bileceğini anlamak için ilk önce gözlerinin içine baktım ve ona "hasta" gözü ile bakmadığımı kanıtlamak için elimi uzattım. Elini uzattı ve el sıkıştık.
Bundan sonra bir az cüretlendi ve gözlerime baktı. Derin bir bakışla gözlerinin içine daldım.
Hayattan umudunu kesmiş, sönmekte olan yaşam isteği, medet uman bakışları gördüm.
Açıkcası çok kederlendim ve bir an aciz olduğum için, ona daha çok yardım ede bilmediğim için her şey gözümden düştü.
Hapishanede HİV-e bulaşmış, tabi haberi olmamış, zaman geçtikce AİDS-e dönüşmüş ve rahatsızlanınca kan tahlili yaptırmış... sonrası malum.
Ve yıkılmış...
Bu anllatığım olay 1999 senesi yaşanmış ve hala o gözleri, mahsun görünşü unutamıyorum.
2001 senesi o adam öldü.
Ve bunu biliyordu.
Bense, hiç bir zaman unutamayacağım o insanı hep hatırlıyorum, çünki aslında o insan kendi durumu ile bir ömür boyu her kese ders olacak anı bıraktı, gitti.
Hapishanelerde steril olmayan kesici, delici aletlerle dövme yaptırmağın sonucu potansiyel HİV taşıyıcısı olmaktır.
Aynı zamanda bir anlık zevk-ü sefa için rastgele cinsel ilişkinin de sonu aynen öyledir.
Ve hayat çok tatlıdır, onu her kes ağız tadıyla, mutlu ve sağlıklı yaşamak ister.
Siz de bu insanı her zaman hatırlayınız ve onun gibi bilinçli bir şekilde ölüme doğru koşmayınız!!!

 
Toplam blog
: 51
: 820
Kayıt tarihi
: 18.02.08
 
 

1978 doğumluyum. Bakü'de doğdum. Ben Kayseri'de yaşayan Azerbaycanlıyım. Kayseri'de yaşıyorum. Be..