Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Aile boyu ödev

Aile boyu ödev
 

Ben hangisiyim gerçekten? Anne mi?, Eş mi? Çalışan kadın mı?, Ev hanımı mı?Bu ev hanımı tanımını açarsak üzerine sayfalar dolusu yazmak lazım ki; içerisinde aşçılık, bulaşıkçılık, temizlikçilık, organizatörlük, danışmanlık, psikologluk gibi alt meslek gruplarını barındırır. Pek ağır bir iştir anlayacağınız. Çalışan kadın olunca durum daha bir zahmetli ama sanırım ben şu aralar daha çok öğrenciyim.. Hem de ilk öğretim öğrencisi.

Bu durumu yani sıkıntımı size şöyle açıklayım..Kimbilir belki aranız da aynı dertten muzdarip olup ta beni anlayacaklar çıkabilir.

Sabah engeç 6.30'da çıkıyorum evden.İşe gidiyorum akşam 19.30-20.00 arası evdeyim. Malum trafiğe bağlı olarak değişebiliyor.Çıkarıp üstümden çalışan kadın mantomu asıyorum vestiyere dooğğruu mutfağa önlük kuşanmaya..Ya Allah deyip başlıyorum yemek işine.Derken yemeğin pişmesi, servisi, toplanıp bulaşıklarının yıkanması - ki benim burada ev hanımlığı sıfatım devrede oluyor- Nerden baksanız 2.5 saat.Haaa bu arada çay da demlenmiş oluyor.Tam oturayım da eşimle şöyle karşılıklı birer çay içelim, günün içinden sohbetler edeliim derken kızımın beni çağıran sesi bütün hayallerimi yıkıyor.''Anneeee ! hadi gel derse. '' İşte bu saaten itibaren de öğrenci oluyorum.

Kızım 11 yaşında ilköğretim 5.sınıfta okuyan başarılı, sorumluluk sahibi bir çocuk..Belki de çalışan annenin çocuğu olduğu içindir yaşından daha olgun.Arkadaşım gibi.Her neyse efendim.Çalışıyoruz birlikte..Derslerin ağırlığı yetmezmiş gibi bir de proje ödevleri türedi şimdilerde.
Bizim zamanımızda her ders yılında 2 kez, konusu öğrenciye önceden verilen ve belirli bir tarihte toplanan uzun uzun yazılan ödevler olurdu ki buna da ''yıllık ödev'' denirdi.Bu da çok saçmaydı ama şimdiklere öfkelenmemek elde değil.

Neden derseniz bu proje ödevleri öğrencilere değil velilere veriliyor da ondan.Yaa. ben soruyorum sizlere ilköğretim 5.sınıftaki bir çocuk basit elektrik devresi hazırlayabilir mi? Bu çocuk daha anot, katot, akım, amper, volt v.s. gibi basit elektrik terimlerini bile bilmezken nasıl elektrik devresi hazırlasın ki? Dolayısıyla bu ödev babaya verilmiş oldu. Merak etmeyin bana da ödev var.Erozyonun resmini çizmek.Erozyon hakkında herşeyi bilmek ve güzel güzel yazmak yetmezmiş resmi de çizilecekmiş.Yarım saattir resim yapıyorum. Nihayet bitti. Vallahi çok güzel oldu.Notumu yüksek isterim öğretmenim..Toprağın kayışı, yer değiştirmesi, bu arada oluşması muhtemel yivler ve yarıklar 11 yaşında nasıl resmedilebilirki?
Haaa ! Birde önümüzdeki ayın ikinci haftası gitmesi gereken ödevimizin konusu da şu; şu ana kadar tasarlanmamış, elektrikle çalışan teknolojik bir ürün tasarlayarak maketini yapınız.Ee buyrun babacığım yapınız!

Hafta sonu da su kenarına pikniğe gittik.Piknik bahane, amaç uçurtma yapmak için kamış bulmaktı.Bulduk , bulduk..Onu da bulduk.Bugünlerde şöyle kocaman, altıgen, rengarenk bir uçurtma yapmayı tasarlıyorum.Neymiişşş?Proje ödeviymiş.
Bu müfredatları hazırlayan, güya çocukları araştırmaya yönelten çok saygıdeğer büyüklerimize sesleniyorum.Lütfen anne babalara ödev vermeyin.Onların zaten bütün gün yaptıkları birsürü ödevleri var.Önümüzdeki yıl da yeni uygulamaya konulan SBS çalışmaları içine gireceğiz ki derslerimiz hayli ağırlaşıyor.Ee biraz merhamet lütfen..

Hahh şimdi de küçük oğlumun uykusu geldi.Ona masal okuyacağım uyuması için.Ben de bir masal kahramanı olmak istiyorum.Mümkünse ''Uyuyan güzel'' olsun.Uyumak istiyorum.Sabah erken kalkıp engeç 6.30'da çalışan kadın mantomu vestiyerden almam gerekiyor.Hadi Allah rahatlık versin.Kalın sağlıcakla..

 
Toplam blog
: 14
: 1345
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

Sıdıka ben. Her zorluğuna rağmen hayatı, ağlamayı bilmeme rağmen gülmeyi, unutmamama rağmen kin t..