Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '09

 
Kategori
Aile
 

Ailece yenilen yemek

Ailece yenilen yemek
 

Bugün yılda çok nadir olan olan günü yaşadık. Çocukların okulu, özellikle kızımın başka şehirde yaşaması nedeniyle bir arada yemek yeme şansını pek bulamıyoruz. Benim ve eşimin eşinin yoğunluğu da bir diğer etken.

Kızım yenı yıl tatili nedeniyle eve dönmüştü, oğlumun da part time işi yoktu. Ani bir kararla şehir merkezindeki Türk lokantalarından birine gidelim dedim. Bir baktım herkes dünden razı. Akşam yemeği için masa ayırttık her olasılığa karşı.

Yıllardır tanıdığımız biri lokanta sahibi. Çocukları görünce şaşırdı. Ne kadar büyümüşler diye hayretini gizleyemedi. Eşim bira içmek istedi ama araba ile geldiğimizi öğrenince bira servisi yapamayacağını söyledi. Çünkü burada içkili araç kullanan kadar servisi yapan lokanta sahibi de sorumlu yasaya göre. Ben de hava çok yağmurlu olduğu için oto yolda araba kullanmaktan çekindim. Neyse yemeklerimizi ısmarladık.

Sizler için olağan olan yemekleri özenle ısmarladık. İskender, kaşar peynirli pide, beyti ve ızgara köfte. bir de değişik mezelerden oluşan tabağımız.... Türk olduğumuz için fazladan erişteli pilavımız ve lavaş ekmek...ohhh. Eşim alkolsuz birasını yudumlarken bunun tadı yok diyordu:) ayran, kola, nar suyundan yapılan sodalı içecek ve yemek sonunda müessenin ikramı maraş dondurması ve kazandibi. En son gelen tavşan kanı çay...

Diğer müşterilerden fırsat buldukça lokanta sahibi ile yaptığım tatlı dedikodu... Lokantada çalışanlar genellikle Türk. Ama gözüme bir yabancı çarptı. Lokanta sahibine sordum kim diye . Yanıtı ilginçti. " Abla o Brezilyalı aşçı. Futbol takımları Brezilya'dan futbolcu transferi yapar ben de aşçı transfer ettim " dedi. Sevimli yüzlü Brezilyalı aşçı büyük bir ustalıkla pideleri hazırlıyordu.

Dönüş yolunda yağmur durmuştu, ama rüzgar fena esiyordu. Bu arada oğlum haftada bir gün orada üniversite açılıncaya kadar çalışma sözü aldı. Hali hazırda cumartesi pazar günleri çalışıyordu.

Eve gelince eşimin ilk işi alkollü birasını yudumlamak oldu. Ben de ailemle geçirdiğim bir iki saati sizlerle paylaşmak istedim. Bir haftalık bir tatil var. Yeni yılın ilk iki günü bizim bayramlar gibidir. O günlerle ilgili izlenimlerimi bir başka yazımda paylaşmak üzere hepinize İYİ YILLAR diliyor, yeni yılda her şeyin gönlünüzce olsun diyorum.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..