Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '07

 
Kategori
Anılar
 

Aileden ayrı ilk bayram sabahı

Bu bayram cok baska olacak... Icimde ayri bir hüzün esecek belkide. Aileden uzak ilk bayram.

Burada bayrami hissedemem belkide Türkiye´de ki gibi. Sabah belki o kadar heyecanlanamam o kadar huzurlu uyanamam belki sabah sofrasinda bulunamam hemen ellerini öpemem aile büyüklerimin hatta seslerini bile duyamam belki.Ama bu bayram yinede farkli olacak besbelli.

Bugün erken kalktim her bayram sabahi gibi. Almanya`da Würzburg ` da hava yine bulanik, yine soguk, yine kararsiz... Havada bilemiyor ne yapacagini bu bayram... Aileme , tüm sevdiklerime bir hediye veremedim bugün dogaya bir hediye verdim bugünün, ailemden ayri ilk bayramin hatirina dogaya iki hediye verdim. Uyandim once duygulandim biraz kahvalti etmedim birsey de icmedim. Iki gündür banyoda beklettigim iki kücük cam agacini aldim. Büyük kocaman bir siseye su doldurdum onlari dikmek icin kullanacagim iki gün önce aldigim küregi posetinden cikardim anahtarimi aldim ve asansore dogru yöneldim. Asansör de son kere baktim onlara artik bana dislerimi fircalarken degil camdan disari bakarken gülümseyeceklerdi. Artik sadece banyoya girdigimde degil istedigim heran disari baktigimda selam verebileceklerdi... Ama ayrilikti buda sonucta... Tipki 14 Eylül`de ucakla ailemden uzaklastigimdaki gibi bir ayrilikti... O kücücük saksilarindan cikmamak icin siki siki 2 günde onlari kaplayan kücük kartonlarina kök salmislardi tipki bir ay kadar önce ucaga binmeden önceki ben gibi... Bir kac kökleri kirildi kartonlarini cikarirken tipki benim ucaga binerken yitip giden , icimden aniden ne oldugunu anlamama firsat bile vermeden kopan parcalarim gibi...

Birakma bizi dediler bana... Ayirma bizi senden, ayirma ve yine aksamlari odanda yalniz kaldiginda konusalim seninle... Sen yemek yaparken sarkina eslik edelim bizde... Ayirma bizi senden yine günaydin diyelim her sabah sana... Ayirma bizi senden...

Bir an icin duvara oturdum düsündüm sonkez ama onlarin kök salmasi gereken yer benim evim degil toprakti... Onlari hayatlarina hazirlamam icin once onlari bundan sonraki yasamlarina hazirlamam gerekiyordu... İcimden dedim ki merak etmeyin her dakika görücem sizi , sizi susuz birakmayacagim, her gün perdemi actigimda yeniden günaydin diyecegim size...

Önce en az aglayani diktim suladim... Daha sonrada ilkinden fazla uzaklasmadan, ama büyüyüp daha cok yere ihtiyaclari olacaginida göz önüne alarak digerini... Ve dedim ki ilk gunler biraz soguk gececek korkmayin... Yaninizdakilere sarilin ama alisacaksiniz merak etmeyin... Alisinca belki beni bile aramayacaksiniz belki özlemeyeceksiniz bile... Ama yine de kopamayiz birbirimizden ne kadar uzak olsakta birbirimize....

O kücücük savunmasiz agaclardan biri benim ve benim gibi bu bayrami ailelerinden uzak gecirenler icindi... Digeride ailem ve ailem gibi cocuklarina özlem duyanlar icin...

Ilk günleri olacak bugün biraz hüzünlü tipki benim ilk gunlerim gibi ama alisacaklar ve gelisecekler tipki ben gibi... Hayat buymus iste. Hayat hayat vermekmis yeri geldiginde...

Bu bayram biraz hünlü geciyor Türkiye´den uzakta...

 
Toplam blog
: 3
: 1368
Kayıt tarihi
: 28.06.06
 
 

1986 doğumlu İktisat Fakültesi öğrencisiyim. Şu anda lisans eğitimimin iki dönemini geçirmek için Al..