Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '15

 
Kategori
İlişkiler
 

Ailemle sevdiğim adam arasında kaldım, evlilik sözleşmesi

“28 yaşında genç bir kızım. Fakülteyi iki yıl önce bitirdim. Bir yıldan bu yana da aileme ait bir şirkette çalışıyorum.

Altı ay kadar önce nişanlandım, nişanlımla birbirimizi çok seviyoruz. Babam evlilik sözleşmesi yapmam için ısrar ediyor. Nişanlım da ‘Bana güvenmiyorsan ayrılalım’ diyor

Kaç gündür uyku uyuyamıyorum.

Evlilik sözleşmesi ile ilgili bilgim de yok. Annemin önerisiyle size yazıyorum. Beni aydınlatırsanız sevinirim.”

***

Değerli okurum, bu konuyla ilgili çok sayıda mail alıyorum.

Öncelikle evlilik sözleşmesi yaparsanız ne olur? Yapmazsanız ne olur? Bunu sizinle paylaşmak istiyorum.

Diyelim ki sözleşme yapmadınız. Bu durumda yasal mal rejimi olan edinilmiş mallara katılma rejimini seçmiş olursunuz.

Yani evlenmeden önce edindiğiniz mal varlıklarınız kişisel mallarınız olup bunların gelirleri edinilmiş maldır.

Örneğin üzerinizde bulunan bir daire olduğunu düşünelim. Bu edinilmiş mal değil, kişisel maldır. Ancak bu dairenin kira geliri varsa sadece bunlar edinilmiş maldır.

Yani evlenmeden önce edindiğiniz veya ailenizin size ilerde vereceği mal varlıkları, gelirleri hariç kişisel maldır.

Evlenmeden önce aldığınız bir daireyi satıp başka bir daire alsanız da bu daire de yine kirası dışında edinilmiş mal değil kişisel maldır. Bunlar tasfiyeye girmez.

Evlilik birliği içerisinde müstakbel eşinizin ve sizin kazanarak aldığınız mal varlıklarınız edinilmiş maldır. Bu mallar üzerinde, kimin daha çok kazandığına bakılmaksızın, eşinizin de sizin de eşit hakkınız vardır.

Peki, mal ayrılığı sözleşmesini yaparsanız ne olur? Bu durumda boşanmanız halinde eşinizle birbirinizden (Maddi ve manevi tazminat ve nafaka dışında) evlilik birliği içinde kazanılan mal varlıklarından hiçbir talepte bir talepte bulunamazsınız.

Yani sizin kazancınız size eşinizin kazancı eşinize ait demektir. Türk Medeni Kanununa göre Çok daha farklı mal rejimi sözleşmeleri de vardır. Ancak yaygın olarak yapılan mal ayrılığı sözleşmesidir.

***

Değerli okurum, sizin açınızdan gerçekten zor bir durum, bir yanda sevdiğiniz adam, diğer yanda aileniz…

Aileniz sözleşmede ısrar ederse bunu nişanlınızla bir kez daha uygun bir dille konuşun. Bu isteğin sizden değil ailenizden geldiğini anlatın. Sizi anlayacaktır.

Elbette aileniz kendileri açısından haklı…  Buna saygı duyuyorum. Ancak, bana göre evlilikler hesaplar üzerine kurulmamalı. Önemli olan sevgi ve güvendir.

Hayatın ilerde ne getireceği belli olmaz.  Belki de ilerde nişanlınızın maddi durumu babanızdan daha iyi olacaktır.

***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..