Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '11

 
Kategori
Siyaset
 

AK Parti Mersin Parlementeri Ökten; ''2012 Bütçesi hayırlı olsun''dedi.

AK Parti Mersin Parlementeri Ökten; ''2012 Bütçesi hayırlı olsun''dedi.
 

Ç.Münevver Ökten konuşmasını yaparken...


Adalet ve Kalkınma Partisi Mersin Milletvekili Çiğdem Münevver Ökten, 2012 Yılı Merkezi Yönetim Bütçesi’nin 11. Maddesi ile ilgili Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde bir konuşma yaptı.

Ökten’in 2012 Yılı Merkezi Yönetim Bütçesi’nin 11. Maddesi için yapmış olduğu konuşma şu şekilde:

Sayın  Başkan, değerli milletvekilleri;

2012 yılı merkezî yönetim  bütçesinin 11’inci maddesi üzerine şahsım adına söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

11’inci madde bir uygulama maddesidir. Bu maddenin birinci fıkrası, Öğretim Üyesi Yetiştirme Projesi kapsamında yer alan ödeneğin kullanım esaslarına dayanır. Bu ödenek Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bütçesinden ayrılmaktadır. Bu bütçe 2002 yılına kıyasla 2012 yılında yüzde 410 artarak 12 milyar 743 milyon 603 bin liraya ulaşmıştır ve üniversitelerimizin konsolide bütçeden aldığı pay 2002 yılında yüzde 2,54 iken 2012 yılında yüzde 3,63’e yükseltilmiştir.

İlimiz Mersin için de ödenek geçen yıl 30 milyon 500 bin lira iken 2012 yılında bu rakam 47 milyon 193 bin liraya yükseltilmiştir.

Değerli milletvekilleri, büyük ve güçlü devlet olmanın yolu, eğitilmiş insan gücüne verilen değerden, dünyayı tanıyan ve doğru algılayan, vizyon sahibi gençlerin ve bilim insanlarının şiddete karışmadan, çağın bilgi ve teknolojisiyle donatılmasından geçer.

İşte, AK PARTİ Hükümetlerinin temel amacını oluşturan, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün de işaret ettiği muasır medeniyetler seviyesini aşmak gayesiyle bugün tüm yurtta 50’si devlet ve 39’u vakıf üniversitesi olmak üzere 89 adet üniversite kurarak üniversite sayısı 165’e ulaşmıştır.

Hızla artan doktora öğrencilerinin demografik yapısı incelendiğinde, bu artışın önemli bir bölümünün kadın doktor öğrencilerinin oluşturduğunu görüyoruz. Sayıları artan bu ilim yuvalarında nitelikli öğretim elemanı istihdam edebilmek adına Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı yürürlüğe girmiştir. Bu programda araştırma görevlilerine lisans üstü eğitim yaptırılmaktadır. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında 2010 yılında atanan araştırma görevlilerine Malta’da yabancı dil eğitimi verilmiştir. Bu akademik çalışmayla ilgili seyahat giderleri olarak da öğrenci başına 30 bin lira aktarılmıştır. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı çerçevesinde yabancı dil eğitimi için 882’si yurt içinde, 542’si yurt dışında olmak üzere toplam 1.485 araştırma görevlisi için üniversitelerimize 15 bin lira ödenek ayrılmıştır.

Sonuç olarak bu programın amacı, ihtiyaçlar doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, nitelikli, özgün ve bilimsel düşünebilme kapasitesi yüksek, uluslararası yayınları takip edecek yabancı dil seviyesine sahip öğretim görevlileri yetiştirmek esasına dayanır.

Değerli milletvekilleri, bu program kapsamında, yeni kurulmuş üniversitelerimiz, alanında güçlü üniversitelerimizin birikiminden faydalandırılacaktır. Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı, ilk olarak 2002 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesiyle başlatılmış, bugün itibarıyla Türkiye genelinde 39 üniversitede uygulanmaktadır. Bu uygulama iyileştirilecek, yaygınlaştırılacak ve 2023 yılına kadar en az 20 bin öğretim görevlisi bu program kapsamında yetiştirilecektir.

Sayın Başkan ve değerli milletvekilleri; 61’inci Hükümet Programı’nda da belirtildiği üzere, yükseköğretim sistemi tüm yönleriyle reforme edilecek, daha özerk üniversite ve kendine özgü gelişme alanları içerisinde yarışacağı rekabetçi bir ortam oluşturulacaktır. Özel sektörün üniversite kurması yönündeki teşvikler devam edecektir. İnsana yapılan asıl yatırımın eğitimden geçtiği bilinciyle hazırlanan bu program, ülkemize öğretim üyesi yetiştirilmesinde de yarar sağlayacaktır.

Bu düşüncelerle, 2012 yılı merkezî yönetim bütçesinin ülkemize, halkımıza hayırlı, uğurlu olmasını diliyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum. 

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..