Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '09

 
Kategori
Mizah
 

Akademik Cümbüş (1 perdelik oyun )

Akademik Cümbüş (1 perdelik oyun )
 

Perde açılırken ''Teke Zortlatması ''çalınır...

Işıklar yanar...
.........

''Şarkî Mediterranean Üniversitesi Rektörlüğünce'' düzenlenen entellektüel bilimsel ve ilimsel Senato Toplantısı başlamak üzeredir.

Emir ve komuta zinciriyle, tüm öğretim üyelerinin bilimsel bildirileriyle katılması zorunlu olan bu toplantıda, dünya bilim tarihine geçecek olan ve kâinatı sallayacak muhteşem bildiriler sunulacaktır...

Rektör Bey,tüm haşmetiyle salona girdiğinde bazı öğretim üyelerinin esas duruşa geçmediğini görünce ,gözlüğünün altından sert bakışlar atfederek cebinden çıkardığı küçük not defterine kırmızı kalemle gizli notlar alır.

Katılımcı hocaların kiminin elinde, ''Cura,bağlama,kopuz '' ;kiminin de elinde ''divan sazı,kemençe,tulum'' olduğu dikkati çeker...

Davul-zurna getirenlere de özel bir bölüm ayrılır...

Anlaşılan bilimsel bienal ve toplantı ,çok sesli ve müzikli olacaktır..

Rektörün belinde de '' fildişi mercan kakmalı bir kılıç '' parıldamaktadır...

Rektör,açış konuşmasında,''Toplantı süresince, kabuklu yemiş yemek, ıslık çalmak yasaktır ;özellikle rektörün ve dekanların konuşmalarına kesinlikle itiraz edilmeyecektir '' emrini yineler...

Toplantı boyunca ,ülke ve insanlık namına ,şu değerli ve coşkulu sunumlar yapılır:

Aldı sazı 1. hoca bakalım ne söyledi.......

Tarih Bölüm Başkanı,Prof .Dr. Zakit Mükerrer :

''Osman'ımın tesbihi var da mercandan
Irakılar içilsin kızlar meze versin ağam da gerdandan

Boyun bağı ipekten bir yar sevdim yürekten de baygın Osman'ım
Boyun bağı ipekten bir yar sevdim yürekten de yangın Osman'ım

Osman'ım da iner gelir de karşıdan
Ellerim bağlı geçmem diyor agam da çarşıdan''

....Alkışlar...........

Edebiyat Fak.Dekanı :Prof .Dr. Nabi Fuzulioğlu:

Aldı sazı....Soy soyladı...Boy boyladı...Bakalım ne söyledi:

''Al devesi mor köşekli
Emmim oğlu bol döşekli
Sürüp gider yaylasına
Nazlı gelir bel kuşaklı

Sürüp gider yaylasına
Kilim sermiş kayasına
Az verdim de çok yalvardım
Ben bu kızın anasına''

.....Alkışlar..........

Aldı sazı....

Fen Fak.Dekanı Prof.Dr.Zihni Sinirsiz : (Baygın bakışlarla...)


''Bir kilo kestaneyi aldım elliye
Kabuğunu soydurdum esmer benliye
Esmer bana küsmüş aldattım diye

Kestanem aman, kestanem aman, kestanem aman

Kestaneyi kavurdum soba üstünde
Kabuğunu soydurdum sofa üstünde
Sen kaybettin esmerim bana küstün de ''

......Ayakta alkışlar.............

Hep birlikte huşû içinde şu bildiri dinlenir:

Aldı sazı....
Ekonomi hocası Prof.Dr.Orhan Hesapçı : (Rektöre ters ters bakaraktan,inci dökerekten ...)

''Derelerde olur çamlı söğüdü
Anam babam yoktur versin öğüdü
Kıyman ağabeyler böyle yiğidi
Açılın gapılar dosta gidelim

Bölük bölük olmuş dostun elleri
Aşıp aşıp gider çamlı belleri dost
Bize de garşı çıkar dost bülbülleri
Açılın gapılar dosta gidelim..''

...Islıklar...Alkışlara karışır...Rektör, sinirle not alır......

Aniden ortaya şişman biri atılır...

Rektör sekreteri,Prof.Dr.Zevati Zungırdak (Cübbesini havada sallayarak )

''Ev su yolu, su yolu
Gider boş, gelir dolu, aman aman
Testi kulpun kırılsın
Yoruldu yarin kolu, kaderim benim

Arabacı yol ver geçelim
Gazinocu doldur içelim a canım da
Doldur içelim
Arabacı yol ver geçelim.''

......Derin alkışlar..........

Tıp Fak Öğrtm.Üyesi Prof .Dr. Abüzittin Neşterkeser:

(Oynayarak...)


''Hey hey
Çekemedim akça kızın göçünü, of göçünü
Sırma saçlar bırak döğsün döşünü
Gülüver de görem mercan dişini

Yol ver bana Çıbık Beli geçeyim, a kız geçeyim...''

.....Çılgıncasına alkışlar..........(Rektör, ''Sus !.. '' der...Susulur...)

Aldı sazı,Biyoloji Hocası :Prof.Dr.Hamit Amipoğlu ( Asistan Dr. Tahir Tekhücrelilerden,vokal yapar...)

''A kızım sana potin alayım mı

Al babacığım al, potinimi alayım
Ayağıma giyeyim, ben ablama gideyim

Şura şuralarıma bura buralarıma
İlle de şuralara hoş yakışır

A kızım sana fistan alayım mı?

Al babacığım al, fistanımı alayım
Üzerime giyeyim, ben ablama gideyim

Şura şuralarıma bura buralarıma
İlle de şuralara hoş yakışır.''

........Şiddetli alkışlar.........


Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Zenacettin Takiyye aniden ortaya atlar..Döne döne oynayarak:

''Çay benim çeşme benim
Aman derdimi deşme benim.
Hakikatli yar isen,
Aman önemden geçme benim.
Alyazmam dalda kaldı
Aman gözlerim yolda kaldı
Yıkılası meyhane
Aman sarhoşum nerde kaldı ''

.......Tempolu alkışlar..........

Rektörün bir işaretiyle tüm koro eline sazlarını alarak:

''Hücüremin anahtarı gümüşten
Vallah billah haberim yok bu işten
Benim de yarim şimdi gelir cümbüşten

Yazmaz olsun karayazı yazanlar aman
Yar bulamasın aramızı bozanlar aman
........

Sekreter Cavidan Civelek :

Antalya'nın mor üzümü
Severler boyu uzunu
İmamın küçük kızını
Sarsam ne zaman, ne zaman
Sersem ne zaman, ne zaman

Koro :
Saran kollar
yorulur mu bir zaman
Seren kollar yorulur mu bir zaman



.......Hep birlikte ayağa kalkarak alkışlarla rektöre selam verilir.........

Arkadan, ince ve yanık sesiyle müzik hocası,devlet sanatçısı:Yard.Doç: Narin Çoknarin Hanım başlar...

''Ah, küçük hanımım içmemeliymiş,
Rakıyı da şaraba katmamalıymış
Sarhoşlarla gezmemeliymiş.
Elmalı'nın kestanesi,
Okka da basıyor beş tanesi,
Anasının bir tanesi...''

..Cevap olaraktan, Müzik traktörü:Dr.Zuhuri Yırtıkses'in bilimsel müzikli çoksesli sunumu başlar...

Nerelisin kömür gözlü nereli
Verem oldum sana gönül vereli
Ocak başı, düz başı
Ben istemem yüzbaşı

Dr.Narin ÇokNarin :


Gökte yıldız yüzaltmış
Mevlâm neler yaratmış
Anasını çerden çöpten,
Kızını hur-i melek yaratmış

Gökte yıldız ellidir
Ellisi de bellidir
Küçükten yar sevenin
Gözlerinden bellidir.

Rektör dayanamaz, coşarak kendini sahneye atar...Mayasır görmemiş sesiyle :

Gökte yıldız sayılmaz
Çiğ yumurta soyulmaz
Yari güzel olanın
Yüreğinde yağ olmaz

Cura yazdım, saz geldi
Telli potin aman aman
Kar bileğe dar geldi.
Sevip sevip aman aman,
Ayrılması zor geldi.''

Dr.Narin Hanım:

Neden, niçin pusarık?
Eğil bir yol öpeyim.
Haydi belki yolda susarık
Haydi bas, bas gidelim.
Gidelim, yavaş yavaş gidelim
Arabacı yol ver geçelim
Meyhaneci doldur içelim

Akademik Koro:
Gökte yıldız sayılır mı?
Çiğ yumurta soyulur mu?
Ali'lere doyulur mu?
Uyan Ali'm sabah oldu.
Anam evi sebep oldu.

Tam o sırada çay dağıtmakta olan akademik hizmetli,Satılmış Çaydangeçti dayanamaz,atılıverir:

Bir taş attım dar abaya tık dedi
Bir kız çıktı annem evde yok dedi,
İnanmazsan çık yukarı bak dedi.
........
.....Rektör bozulursa da durumu idare eder............

KBB Mütehassısı, Doç Dr.Kâmuran Kabakulaklıgillerden...Kabak kemâni eşliğinde çığırır:


Salına salına gelir Çakır'ın kızı.
Senin gidi oyunbaz
Cilvesine doyulmaz
Sızdırılmış bal gibi
Yemesine doyulmaz.

Birini yavrum birini
Öldüm de sürünü sürünü
Takıver de zilin birini
Öt benim garip bülbülüm, palazım
Yine benim gönlüm sendedir sende
Beslemeli yağlık eldedir.
..........
.........Bu bölüm sonunda nedense koro halinde ağlarlar....

Beden Hocası Yard.Zart.Zurt Dr.Zekai Amudakalkar ,feryâd-ı figân eyler gibi çığırır....

''İndim çeşme akmıyor
Yar yar aman
Yar yüzüme bakmıyor.
Yar yar aman

Hep çiçekler açılmış,
Yarim gibi kokmuyor
Yarim gibi kokmuyor
Yar yar aman ''

Tarla Bitkileri Bölüm Başk. Maruldan sorumlu, Yarrrd.Doç marka, DR.''Maydanoz Yeşilsebze Bey'',sazı alır:
Evimizin önü marul
Sular akar harıl harıl
N'olur anam, gel bir daha
Kızım diye bana sarıl..'

..........Rektör tek ayak üstünde çılgınca alkışlarken diğerleri de yaranmak için,tek ayak üzerinde alkışı sürdürürler...

Tam o esnada birisinin ıslıkla ''Halimem Şarkısını '' söylediği duyulur...

Rektörün ''Sinir olduğu bu adam'' -ıslık marka sazıyla- ve şarkısıyla salondan dışarı atılır ...

Rektör Bey,sinirlerine hakim olaraktan kılıcını kınına sokar ve muhteşem bilimsel senato toplantısının vatana,millete ve cemaatimize hayırlara vesile olması temennileriyle toplantıyı kapatır...
.........

Perde,''Teke Zortlatması ''müziğiyle ağır ağır kapanırken oyuncular askerî disiplin içinde seyirciyi selâmlarlar...
..........
(Sonnnnn...)


İşte, teke zortlatması dinle :)) http://fizy.org/yv5GkdBhUsr6


Toplantıdan bir bildiri örneği :
http://www.antalyakulturturizm.gov.tr/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF2B81939FD5B60AFA1D03BF0F1177D1C0

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..