Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '09

 
Kategori
Pazarlama
 

Akbaba Pazarlama

Akbaba Pazarlama
 

Sıradışı ve iddialı bir başlık olduğunun farkındayım. İşin süresi 1 hafta olan bir anımı anlatmak istiyorum ama bu anımdan hiç çıkartılmayacak olsa bile bir ders vardır diye düşünüyorum.

Benim akbaba pazarlama dediğimiz olay ; rakip fazla ve aynı sahada , süre az, müşteriyi orada ikna eden kazanıyor. Tam bir akbaba işi.

İstatistiklere gelirsek ; rakip firma sayısı: 11

Saha alanı : 40 metre kare

Rakiplerin toplam çalışan sayısı : 28

Toplam müşteri sayısı : 300

12 firmanın müşteriye hizmet sağlayacağı kapasite sayısı : 530

*7 rakip firmanın sağladığı imkanlar dahilindeki fiyatlar ve olanaklar benim firmamdan daha iyi olduğu çok net bir şekilde ortadaydı.

*Analiz yapıldığında 12 firmanın ya 6 sı istediğini alacak yada herkes kapasitesinin aşağısında alacak. Bu durumda da hep denildiği sonuç gerçekleşecek ; sermayeyi kurtarmadı.

Rakiplerin 8 inde geçmiş yıllardan sektör deneyimi var. Biz ilk defe pazara kavuşuyoruz ve diğerleri 2-3 çalışanla takım oluştururken bizim işletmede ise tek takım ben…

Çok mu ümitsiz gözüküyor ?

İlk yarım gün işimi yaparken bir yandan da rakipleri inceledim. Zayıf yanlarını saptadım ve onların zayıf bizim ise zayıfın biraz üstü olan noktalardan müşteriye saldırdım. ‘’Diğer firmalar bunun garantisini verebildi mi ? Hanım efendi ve beyefendi … ‘’, ’’ şunu size sunabildiler mi ? ‘’

Bu 2 si en çok anlattığım ve ikna etmeye çalıştığım noktalardı.

3. gün rakiplere rahatsızlık vermeye başladım. Yanıma geliyorlar ve baktıklarında kendilerinden aşağı hizmette olan bir işletme. Bizde bu var , bu var şunu, sunuyoruz diyorlar ve gönülleri rahat gidiyorlardı. Bilmedikleri önemli hususlar vardı bunlar ; en üstteysen en zor olan sensindir. Çünkü altındakiler her zaman seni rahatsız eder. Onlardan daha çok çalışmalısın ve onlardan daha çok sağ duyu göstermelisin. İş süresi 1 hafta olan bir işte ne olup bittiğini anlayamadan süre biter…

Sonucu merak mı ettiniz ?

5. günü istediğimiz müşteri kapasitesine ulaştık ve çıktım gittim. Çıkarken de bir anı daha

Yanıma gelen bir hanımefendi ; ‘’İsmail bey geriye kalan 2 gün yüksek prim ile bizimle çalışır mısınız ? ‘’

İsmail Dağlı

 
Toplam blog
: 26
: 834
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Facebook'un onayladığı ilk ve tek türk ajansı Promoqube'de  Topluluk Yöneticisi olarak çalışmak..