Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '09

 
Kategori
Deneme
 

Akdeniz'e

Akdeniz'e
 

Burası Akdeniz, denizin adı “Ak” üstelik bu renk ifadesini, deniz sözcüğüne bağlayan bir bağlacı da yok. Bazen insan ayrıntıya takıyor. Saklı orada galiba bir şeyler…

Sen istemesen de isimlerle, manevi inançlarla, dillerle, renklerle, ırklarla vb. takılı kalmaya zorlanıyorsun.

Bu zorlanmalar seni, ne kadarda ezberci bir eğitim sistemi ile büyütülmüşsen büyümüş ol, yasakçı ve hep belirli güçlerin rotasını çizdiği bir sosyal hayat içerisinde bulunursan bulun, oluşturulmaya çalışılan korku toplumu içerisinde bir birey olarak yaşarsan yaşa ve inanın ne kadar sana, sen düşünmemelisin diye söylenirse söylensin, yine de düşünüyorsun dostum. Üstüne, üstelik tüm bunlardan sıyrılarak…

Konumuz Akdeniz idi dağıtmadan konumuza dönelim.

Bir erişe bilsem, rahatlamak için beni anlamasa da lisan itibari ile yine de konuşurdum ve derdim ki;
”Bak Akdeniz benim senden isteklerim var. Madem denizsin, üstelik sadece isim olarak Deniz değil! Çevre dengesi (Ekolojik sistem) içerisinde bir rol üstlenmişsin, canlılara hayat kaynağı olarak var edilmişsin. Ben seni sevmesem de yaşadığım yer senin kıyıların.

Şimdi bana kulak ver! Öyle üstün körü dinleme ama kulaklarını biraz da bana çevir ve dinle, unutma ki bende bu çevre dengesi içerisinde henüz nefes alan sana göre küçük ve belki de yüz milyonda bir canlıyım.”

Dururdum, bakardım. Beni dinlemediğini anlasam da yine devam ederdim;

“Bir kere çok böbürlenme, senden büyük birçok deniz var. İstersen atlası al bak! Yazın suyun çok sıcak, kışın çok soğuk oluyor. Bir türlü dengeleyemiyorsun bu bazısının önemsemediği bir olay olabilir ama benim için önemli, bu kadar suyuna güvenme, dalgalarına güvenme, bir depremle, uzaydan düşen bir meteor ile bunu kaybede bilirsin. Unutma, kuruya bilirsin. Dünya denilen bu gezegendeki eski çağlarda suyla dolu olduğu bilinen yerler şimdi çöl. Seni besleyen su kaynaklarından sadece yüz yıllardır aynı su debisi ile akan, değişiklik sunmayan, öbür nehir ve akarsuların bulunduğunu unutturan nehir ve akarsulara değil, adını bile bilmediklerini araştır, onları bul, onların suyunun sıcaklığına, debisine de bak! Senin etrafındaki insanların sorunları ile ilgilen. Belki seni kirletmek için atılmış bir naylon poşeti sana akan akarsudan ya da dalgaların götürmeden kıyından, alırlar.

Bence en önemlisi de adına takılı kalma, kimi lisanında Mediterranean Sea, kimi lisanda “ve” bağlaçsız Akdeniz olarak kal.

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..