Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '14

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Akdeniz Turu - Temmuz 2014- Köyceğiz

Akdeniz Turu - Temmuz 2014- Köyceğiz
 

Köyceğiz-Sahil yolu


Akyaka' da güzel iki gün geçirdikten sonra, saat 09.00 gibi yola çıktım. Bu günkü ilk mola yerim Köyceğiz... Yaklaşık 45 km bir yolum var... Hava oldukça sıcak, hafif esen bir rüzgar var. Yola çıkmadan önce güneş kremi kullandım... Hafif bir rampadan sonra yol ağzına ulaştım. Marmaris istikametinden düz gideceğim. Sakar rampasını bitirmiş olacağım... İniş fevkalade güzel...

Akyaka hakkında kısa notlar vereyim... Konaklamayı tercih ettiğim orman kampı çok güzel, yeni işletme sayesinde epey değişiklik görmüş..Güvenli ve huzurlu..Merkez de çok sayıda motel, otel ve pansiyon bulunuyor... Eğlence mekanları, bar, kafeterya vs. Canınız sıkılmaz... Azmak nehrini görmenizi, kıyı şeridi boyunca yürümenizi, bisiklete binmenizi veya motor gezintisine çıkmanızı tavsiye ederim. Ören-Akbük yolunu sahil şeridi boyunca dolaşmanızı tavsiye ederim. Kıyılar ve koylar harika... Her bütçeye uygun kamp ve yemek mekanları mevcut... Yöre halkı, yardımsever ve çok iyiler... Yakın yerlere Dolmuşlar kalkıyor. Marmaris, Datça, Akbük kıyı sahillerine ulaşabilirsiniz. Çok memnun kalacağınızdan eminim...

 

  

 
Yolculuğum süresince çok rahat ve güvenli bir şekilde kısa molalar vererek Köyceğize vardım... İlçe, düzenli ve bakımlı... Sahil kenarından bir uçtan bir uca pedalladım... Yol boyunca gözüme çarpan iki katlı müstakil evler, yol boyunca , aralıklarla dikilmiş tropikal ağaçlar ve çeşmeler... Bisiklet yolunu kullanarak belediyenin işletmiş olduğu çay bahçesine vardım. Biraz oturdum, dinlendim. Yöre halkı ile sohbet ettim. Çok yardımsever insanlarla karşılaştım. Halk plajında denize girip, ferahladım...

 

 

 

 

Zamanım kısıtlı olmasına rağmen sahilde biraz dolaştım... Emekli yeri... Huzur dolu... Dalyan ve Ekincik köylerine yakın.. Marmaris, Datça, Akyaka bir saat mesafede... Tam ortada kurulmuş sakin bir yer... Öğle saati olduğundan, göl şerdi bom boş... Ben den başka kimse yoktu diyebilirim... Halk plajında da çok az sayıda insan vardı.

 


     

 

 

 

 

  

Biraz dolaştıktan sonra yola çıkmak üzere hareket ettim. Son kavşakta sol tarafta Bisikletçi gördüm. tarkan kardeşimizin yeri... Tura çıkanların uğrak yeri.. Köyceğiz Bisiklet Grubunu kurmuş.. İnsanlara bisikleti sevdirmeyi çalışıyor.. Turlar düzenliyor, etkinlikler yapıyor.. Bir çayını içip, muhabbet edip, izin isteyip ayrıldım...

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Köyceğiz bisiklet topluluğu gösterdiği ilgiden dolayı Tarkan başkan nezdinde herkese teşekkür ederim. Orada bulunduğum sürece izlenimlerim; Çok sakin bir belde... Yapılaşma, imar, yollar düzenli... Herkes birbirine saygılı... Yardımsever.. Her yerde çeşme var. Buz gibi suyu ve tatlı da... Göl kenarında bütçenize uygun dinlenecek yerler mevcut... Gölde suya girebilirsiniz ama talı su.. Delta Plajında serinleyebilirsiniz. Hemen karşısındaki kamp alanında çadır kurabilirsiniz. Kişi başı 30 TL alıyorlar.. Kahvaltı dahil... Yararlanabileceğiniz her şey var...

http://goo.gl/maps/7JIXx 

 
Toplam blog
: 37
: 553
Kayıt tarihi
: 03.07.10
 
 

Uzun Yol Tur Bisikletçisi. ..