Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '13

 
Kategori
Güncel
 

Akil adamlar trajikomedisi

Akil adamlar trajikomedisi
 

Bu akil adam seçiminin fikir babası kimse gelişmeler hakkında ne düşünür bilemem ama benim takip edebildiğim kadarıyla bir tirajikomedi diyebilrim. Şaşkınlıkla izliyorum, sadece barış olsun, kan dökülmesin, analar ağlamasın diyerek hemen barış oluverecekmiş gibi vatandaşlarla toplantılar toplantılar düzenliyorlar, hemen hemen her gittikleri ilimizde protestolara muhatap oluyorlar.

Fikir babası ya da babalarına soruyorum; bu insanlara madem böyle bir görev verdiniz, ellerine de bir yol haritası da vermeniz gerekmez miydi? Bence gerekirdi. O yol haritasında en azından şu soruların cevabı olmalıydı. 1- Vatan bölünmesi olacak mı, 2- Özerklik verilecek mi, 3- tek bayrak kabul edilecek mi 4- Öcalan'a af var mı, 5- Anadilde eğitim olacak mı 6-Kuzey Irak'ta toplanan PKK militanları ne yapacak?

Bu soruların yanıtını değil akil adamlar hükümet üyelerinin çoğu dahi net bir şekilde yanıtlayamaz. Benim tahminim bu çözüm sürecini sadece başbakan ve çok yakınında olan görevlilerle uzak dostumuzun ilgili birimlerinin bu süreçle görevlendirilmiş kadroları biliyordur.

Zaten süreçte tam bir laf cambazlığı izliyoruz, muhalefet bilgimiz yok diyor, iktidar birbirinize anlatın diyor. Koca koca adamlar sanki tiyatro oyuncuları.  Hiç bilgilendirilmeden toplumun ün kazanmış oyuncuları, şarkıcıları, sıkı yandaş gazetecilerini vilayetlere gönder, yuhalansınlar, taşlansınlar. Bu insanlara da yazık oluyor. Onlar da ne hevesliymişler akil adam olmaya, düştüler Anadolu yollarına. Şimdi düşünün, akil adamlar grubu bir ile gidiyor, toplantı yapacak. O ilin üniversite profesörleri, doçentleri, yerel siyasi partilerin yöneticileri bu toplantıya katılacak, Orhan Gencebay'ın çözüm sürecine ilişkin konferansını dinleyecek. Ben buna trajikomik diyorum

Bu kadar gizliliğe ne gerek var, iki taraf da mertçe anlaşma sağlanan metni millete açıklasınlar, ondan sonra akil adam mı seçersin, kendi partinin milletvekillerini mi görevlendirirsin sen bilirsin.

Bu barış süreci denilen ucubeyi üzülerek takip ediyor, barış ümidimi az da olsa koruyorum. Milletim için hayırlı sonuç vermesi dileğiyle.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..