Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '09

 
Kategori
Haber
 

Akıl edemedim...

Akıl edemedim...
 

Nöbette uyuduğu iddia edilen Onbaşı Öztürk’ün eline pimi çekilmiş bombayı veren Teğmen Mehmet Tümer, “Kasıtlı, bilinçli birşey değil. 56 günlük meslek hayatımın tecrübesizliği. Amacım ceza değil, eğitim vermekti” dedi.

Elazığ’da pimi çekilmiş el bombasını nöbette uyuduğu iddia edilen Piyade Onbaşı İbrahim Öztürk’ün eline verip dört askerin şehit olmasına neden olan Piyade Teğmen Mehmet Tümer, hiçbir şekilde dört askerinin şehit olmasını istemediğini belirterek, “Kasıtlı, bilinçli bir şey değil. 56 günlük meslek hayatımın tecrübesizliği oldu. Başında beklemem gerektiğini öngöremedim, akıl edemedim” dedi. Tümer’in, Karakoçan’daki Koçyiğitler Piyade Taburu’nda iç güvenlik harekâtının sürdürüldüğü 17 Ağustos 2009’daki patlamada Öztürk ile birlikte Piyade Çavuş İbrahim Yaman, Piyade Onbaşı Ali Osman Altın ve Er Mesut Bulut, şehit olmuştu.

Yayın Yasağı talebine ret
Basında yer alan haberlerin ardından ayrıntıları daha sonra ortaya çıkan olayla ilgili olarak “Bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olmak” gerekçesiyle tutuklanan Tümer dün Elazığ 8. Kolordu Askeri Mahkemesi’nde yargılanmaya başlandı. Tümer’in avukatı Behiç Cantürk’ün duruşmalara ilişkin yayın yasağı talebi reddedildi.
Yaptığı savunmada olayı anlatan Tümer, kendisine Uzman Çavuş Şakir Akçan’ın askerler Öztürk ile Emrah Göz’ün uyuduğu ve personelin silah ve teçhizat konusunda eğitime ihtiyacı olduğunu söylediğini belirtti. Akçan’ın kendisine verdiği Öztürk’e ait el bombası ile alev gizleyeni alıp Öztürk’ün bulunduğu mevziye gittiğini anlatan Tümer, şöyle devam etti:

‘Lakayıt yanıt verdi’
“Öztürk’e el bombasını sorduğumda lakayıt bir şekilde ‘buradadır’ dedi. ‘Göster’ dediğimde bulamadı. Ben de ‘sen uyuduğun için uzman aldı’ dedim. ‘Pimini çekip mandalı bırakmadığın şekilde patlamaz’ dedim. Bir elimden diğer elime alarak gösterdim. Bombayı verdim. Hiçbir şekilde yerinden ayrılmamasını söyledim. 1-2 dakika sonra bombayı sallayarak ve gülerek roket mevzisine gittiğini gördüm. Kızdım, bağırdım. ‘Mevzine otur’ dolaşma dedim. Ben, Akçan, Piyade Kıdemli Astsubay Çavuş Soner Süvari ve habercim Piyade Çavuş Yiğit Acar ile mevzide otururken, Emrah Göz ile İsmail Turunç arasında daha önce tartışma yaşandığını öğrendim. Onlarla konuşurken Öztürk geldi. Bana, ‘Tek Biksi mühimmatı elimde patlamış adamım. Bunu da patlatırım. Pimini verin’ dedi. Ben de bu olayı çözdükten sonra gelip pimi takacağımı söyledim.”

Baba isyan etti
Bu sırada baba Hacı Öztük, söz alarak “Nöbette uyumasına karşılık devletin öngördüğü cezayı vermeniz ve ekserlik süresini uzatmanız gerekirdi” dedi. Öztürk, daha sonra “Tümer, bu dört askerin bir araya gelmesini bekledi. Ondan sonra dört askerin üzerine el bombası attı” iddiasında bulundu. Tümer de “Hiçbir askerimin askerliğinin uzamasını istemedim. Her görev dönüşünde eğitim şeklinde bazı disiplin tedbirleri uyguladım” karşılığını verdi.

‘Eğitim maksatlı’ dedi
Müdahil avukat Özgür Murat Büyük’ün “Daha önce pimi çekilmiş el bombası eline alarak eğitim yapmış mı? Başkasına böyle bir eğitim verildiğini görmüş mü?” sorusuna da Tümer, “Almadım. 56 günlük görev süremde İbrahim her görevde mutlaka uyurdu. El bombası atışlarında başarısızdı. Harp Okulu’nda pimi kendimiz çekip kendimiz atardık” karşılığını verdi. Tümer, “Yapılan hareketi eğitim mi yoksa cezalandırma amacıyla mı yaptın?” sorusuna, “Eğitim maksatlı” diye cevap verdi.

El bombası mahkemeye gelecek
Avukat Cantürk’ün “Tümer’in Öztürk’ün şeref ve haysiyeti ile oynaması veya dövmesi daha mı iyi olurdu?” sözleri üzerine baba Sinan Bulut da “Dört kişi mi ölseydi” diye tepki gösterdi. Cantürk, Öztürk’ün daha önce elinde Biksi mühimmatı patlattığını söylediğini anımsatarak Biksi mühimmatı ve el bombası istedi. Mahkeme, bilirkişi tarafından malzemelerin duruşmaya getirilmesini kararaştırdı.

‘Teğmeni uyardım’
Tanık Akçan da “Komutanım böyle bir eğitim, ceza olmaz mı dedim. O da ‘cezadan çok fırsat eğitimi’ diye cevap verdi” diye konuştu.
‘Eli terliydi’
Tanık Acar da, Öztürk’ün elinde bomba ile mevziye geldiğinde elinin terli olduğunu belirterek, “Komutanımıza ‘Az bir askerliğim kaldı. Takın artık pimi’ dedi. Teğmen sinirli bir şekilde, ‘Geç artık mevzine gelip takacağım’ karşılığını verdi” dedi. Mahkeme diğer tanıkların dinlenmesi için duruşmaya ara verdi.

Duruşma ertelendi
Teğmen Mehmet Tümer’in öğleden sonra devam eden duruşmasında olay anında bulunan askerlerin ifadeleri alındı. Duruşma bugüne ertelendi.

‘Ceza en alt sınırdan’
Şehit İbrahim Öztürk’ün avukatı Özgür Murat Büyük, iddianamede en az sınırdan ceza istendiğini öne sürerek,?“İddianame -de ölümlerin ihmal sonucu olduğuna dair talep var” dedi. (Kaynak:Milliyet)

* Pimi çekilmiş el bombasını nöbette uyuduğu iddia edilen Piyade Onbaşı İbrahim Öztürk’ün eline verip dört askerin şehit olmasına neden olan Piyade Teğmen Mehmet Tümer, hiçbir şekilde dört askerinin şehit olmasını istemediğini belirterek, “Kasıtlı, bilinçli birşey değil. 56 günlük meslek hayatımın tecrübesizliği oldu. Başında beklemem gerektiğini öngöremedim, akıl edemedim” demiş.

Rahmetli Piyade Onbaşı İbrahim Öztürk’de nefsine bir anlık yenik düşüp nöbette uyumaması gerektiğini, sonrasında işi bilmeyen sorumsuz üst'ü tarafından cezalandırılarak, asker arkadaşlarıyla birlikte bunu hayatıyla ödeyeceğini akıl edememişti...

Uyumak nasıl ki suç teşkil ediyorsa görev bilincinde olmamak TSK’yı böyle bir zan altında bırakmak da aynı şekilde suç!

Askerlerimiz hayatlarını kaybetmeseydi dahi Piyade Teğmen Mehmet Tümer yine büyük bir ciddiyetle yargılanmalıydı.

Bunları yazma amacım TSK’ni hedef göstermek değil. Burada hedef, kurum içinde maksadı aşan eylemlerde bulunanlar.

Biliyoruz ki kurumlar kalıcıdır kişiler gidici!

http://www.esmakahraman.com/akil-edemedim/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..