Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Akıl ve zeka,sizde hangisi var?

Akıl ve zeka,sizde hangisi  var?
 

Çok akıllısın...
Çok zekisin...
Hangisi olmayı veya hangisiyle anılmak isterdiniz? Günlük hayatta, ikisi birbirine karıştırılır genelde ama birbirinden oldukça farklıymış meğerse. Meğerse diyorum zira ben de karıştıranların içindeydim.

Zeki; her seye kafası basan, tek seferde anlayan ya da bilmece-bulmacalarda başarılı olanmış.
Akıllı ise; hayata ayak uydurabilen ve kafasını günlük hayatta kullanabilendir deniyor.

Zeki; teoriği kuvvetli, akıllı ise pratikte başarılı olandır.

Akıl doğruyu seçebilme ve yapabilme yetisidir.
Zeka kavrama, düşünce üretebilme yetisidir
ve evrimde zeki olan değil akıllı olan daha öndedir...

Akıllılar sonradan zeki olamazlar, ama zeki olan akıllı olabilirmiş...

Akıllılar her hikayenin kahramanı olmayı başarırlar ama zekiler çoğu zaman figuran olarak kalırlar...işte bu çok önemli bir gerçek.

Şimdi bu detayları öğrenince insanın kafası bayaa karışıyor doğrusu. Anlaşılıyor ki tek başına zeka çok da değerli bir meziyet değil, ancak ikisi bir arada olanlar için söylenecek tek şey var "BRAVO".

Şöyle bir düşündüm ben sanırım pek akıllı değilim, sadece zekiyim. Beni alıp yükseklere götürecek akıllı bir danışmana ihtiyacım var:)))


Bu konuda Edward de Bono en güzelini söylemiş.
Zeka altındaki arabadır, akıl ise şöför. Çok iyi bir araban olabilir ama kötü bir şöförsen, bu pek bir işe yaramaz.Seninkinden daha az iyi olan bir araba iyi bir şöför ile seni geçebilir.

Birden canım ülkem ve onu idare edenleri düşündüm. Ülkemin içinde bulunduğu durum gözönüne alındığında, ikisinde de bir eksiklik olduğu aşikar gibi.

Yani hem araba hem de şöförde pek iş yok...

İlan versek bulunur mu acaba? elbette bulunur da...diye düşünürken, o seçimi yapacak halk da da biraz akıl olması gerektiği sonucuna varınca...işler yine karıştı.

Sevgiler...







 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..