Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Akıllı donlar piyasaya çıkıyor

Akıllı donlar piyasaya çıkıyor
 

Herhalde insanoğlunun giydiği ilk don bebek bezidir.  

Onunda kullanımına başlama nedeni çok basit ve temeldir.  

Ama yıllar itibariyle giyilen donlar farklılaşmıştır. Gittikçe  

küçüldüğü de bilinen bir gerçektir. Donların küçülmesinin  

nedeninin küresel ısınma ve su tasarrufundan mı, yoksa  

gerekliliğinin gittikçe azalmasından mı olduğu ayrı bir tartışma  

konusudur.  

* * *  

Birde erkek için olanı, kadın için olanı, gece için olanı , özel için  

olanı şeklinde çeşitleri vardır. bunları tartışmaya gerek bile yoktur.  

Bunlar isteğe göre değişir.  

* * *  

Beni bu donsal yazıyı yazmama sebep ise istek değil okuduğum bir haberdir.  

Yanlış anlaşılma olmasın normal haberleri de okuyorum tabii.  

Şimdiye kadar giydiklerimizden farklı bir sebep ile, sağlığımız  

için giyeceğiz artık donlarımızı.  

Öncelik erkeklerin. Çünkü erkekler için tasarlanmış.  

* * *  

Nanoteknoloji ve elektronikteki hızlı ilerleme, akıllı giysilerde kendini göstermeye çoktan başladı. Son örnek, giyen kişinin temel sağlık verilerini sürekli toplayıp bağlı bulunduğu sisteme ileten külot!!!  

* * *  

Akıllı külot.  

Artık göbekten bağlıyız deyiminin unutulacağını düşündüm. Yerine şeyden  

(dondan) bağlıyız deyimi kullanımına daha uygun olacak kanımca.  

* * *  

California San Diego Üniversitesindeki ilgili bilim adamı tarafından geliştirilen erkek külotu, bel lastiğinin içine dikilmiş biyosensörler aracılığıyla giyen kişinin tansiyon, nabız, beden ısısı gibi verilerini durmaksızın ölçüp kaydediyor.  

Erkek : - Hayatım neyin var ne bu surat?  

Kadın: - Sen daha iyi bilirsin.  

Erkek : - Neyi bilirim?  

Kadın: -Bugün bağlı olduğun sistemden donsal verilerinin sonuçlarını istedim.  

Dün öyle saatindeki nabız ve tansiyon tepe yapmış.  

Hele beden ısısı? Söyle neredeydin?  

Erkek: - Söylemiştim ya iş yemeğindeydim, sadece yemeyi biraz fazla kaçırdım. Ya  

Ya bide acı yemiştim ondandır.  

Şeklindeki konuşmalar gündelik yaşantımızın bir parçası haline gelebilir.  

* * *  

Prof Wang, akıllı tekstil ürünlerinin çok yakın gelecekte özellikle sağlık  

alanında yoğun ve başarılı şekilde kullanılacağını söylüyor. Henüz temel verileri tespit eden akıllı külot, projenin sonunda giyen kişinin hareketlerindeki tutarsızlığı, yaralandıysa yaranın türü ve yerini belirleyecek, belli durumlarda tenin altına ilaç vererek kısmi tedavi uygulayacak.  

* * *  

Herhalde ileride donun en çok talep görme nedeni, tenin altına verilecek olan ilaç olur.  

Her derde deva yani.  

Kaynak:NTV MSNBC  

Haziran 2010 / Kurşun  

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..